• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Mooncake är trevligt. Min favorit annars i det området är Arirang (koreanskt) www.arirangfood.com

Narknoi är vår fredagslunchställe (när jag och maken jobbar hemifrån) eftersom den bara ligger runt hörnan ... också ett bra förslag från AM.

Gillar man goda pizzor så är Primo Ciao Ciao på Odenplan aldrig fel men boka bord. Det är alltid fullt!

Vill man ha pasta så är gamla, hederliga Capri Due på Tomtebogatan mysigt www.capridue.com/

Några andra pastaställen, denna gång runt Odenplan - Linguini ska vara jättebra men vi har hittills aldrig fått bord (man får inte vara spontan) info.aos.se/sajter/linguini/1.html eller så den alltid trevliga Haga Deli www.hagadeli.com/

Kan man tänka sig att promenera lite längre bort så hittar man mycket trevliga Stockholms Matvarufabrik www.matvarufabriken.com/

Vet inte om ni gillar musslor för då finns ju alltid Musslan på Dalagatan www.musslan.se/ och precis brevid en persisk restaurang www.kharazmi.se/

Tror du har fått "lite" att välja mellan .

• Lapinette

Vänner - du är så snäll men oftast känner jag mig verkligen "ytlig" och OT så det slår härliga till. Som mitt inlägg ovan. Självfallet jag kan svara på restaurangtips eller vin eller något annat i den stilen MEN jag har ingen aning om vilken barnvagn som är bäst i snön eller hur man ammar.

Liten - smyckena såg jättefina ut!!

• Liten med Mindre

Tack Lappis!
    Fler tips att kolla upp alltså.
    Linguini är faktiskt väldigt bra och mysigt om man vill ha pasta, eller oxfilémedaljonger som är det "dagens tips" som brukar finnas. Men det är stora portioner, plus att kompisen redan varit med dit. Tror jag. Rekommenderas i alla fall för en mys-middag. Perfekt efter träning på Odenplan.

Lappis igen - vi som blivit försoffade förortsföräldrar behöver verkligen lite rapport från en mer aktiv verklighet för att inte fastna alldeles. Ibland är det pratet här inne som får mig att ta mig i kragen och laga lite roligare mat, låta bli tv:n o glassen, boka barnvakt och gå ut o äta eller nåt sånt.

• Lapinette

Jag får nog ta och spola spontaniteten en fredag och boka Linguini. Annars tar vi spontant någon restaurang på vägen hem och är det fullt så går vi helt sonika vidare till nästa.

• FruCicci

God morgon!

Grattis på födelsedagen Mugglan och Frejjan!
    Hipp hipp hurra för båda er idag!

Nenne, du har ju samma BF som Snartis hade. Kicken föddes också på BF den 18 augusti 07

Liten, ag vagnen så har jag hört negativt om den. Tycker inte den verkar så intressant själv, förlåt...
    En på dagiset har modellen när de sitter på varandra, inte tvillingvagnen, och hon har bytt redan och kör sin bugaboo + ståbräda. Jag kan bara säga att den vi har, tvillingvagnen från Babytravel, är kanonbra och billig och blir liten ihopfälld.

Lappis, skitsnygga D K öronhängen
    Jag såg korten från Thailand igår, åååå vad nice
    Jag gillar ju kortkort, men tycker det är elegant och kvinnligt med lite längre, men det beror som du säger på dagsformen hur man vill klä sig, så du får som du föreslog själv, känna efter inför klänningsvalet.

Vänner, fy vad hemskt, stackars lilla prinsen!
    Jasså, T ska börja med samma dagis.... ja ja....Jag har inte kontakt med henne vidare, träffar dig hellre om jag säger så när jag är i den delen av Svedala Hoppas ni får en fin helg nu. Och att maken lärde sig en läxa ag telefonen.

EA, tycker med ni ska ha Is i magen
    Måste vara jätte pirrigt.

TELIS, det kommer att gå!!!!! Ge inte upp. Jag vet många som har de där napparna, jag tycker det var skönt att jag slapp just dem på tutten, men om jag hade att välja på det och inte amma alls så finns inget alternativ. Hoppas hoppas att han ej har gått ner i vikt. Som alla säger, så är det inte så mycket mer att göra än att pilla och se till att de fryser. Jag tog ut Victor utomhus nör jag skulle väcka honom, men han är ju född i juni
    Hade inga problem med lillan, men Victor var ju 4 veckor tidigare än BF och mini när han föddes, och fick inte går ner i vikt. Han gick ner 250 gram totalt under den första veckan.
    Hade ni ringt amningshjälpen? Många som tycker de är fantastiska, emn du verkar snarare ha problem med att få i honom maten för han är trött.
    Styrkekramar, det kommer bli bättre bättre o bättre, det lovar jag Och än mer underbart.
    Söt är han iaf!

Bra rstaurangtips föresten!

Nu kommer jag inte ihåg mer.

AM just det, är ni nöjda med erat åk ?

Ego, var o gosade med lilla Amanda i går, 10 dagar. Dotterns gudmors lilla goding
    My god, vad små de är och vad fort det går!
    Lappis, jag berättade att du ska till Arne, hon är jätte glad att du ska dit, han är den främsta i Sverige på just detta!

• FruCicci

Just det, hur kunde jag glömma!
    Snaily!!!!!!!! Lycka till i Falun idag gumman, wiiiiiieeeeeee!!!!!!!!!!

• Lapinette

Ja just det ... alla tummar till Snaily idag!!!

• fru AM

Cicci: har bara kört med nya vagnen ett par gånger (eftersom Livia har varit sjuk). Jag är hittills ganska nöjd. Har bara svårt att vänja mig vid att Hektor sitter framåtriktad och inte har det så mysigt som i andra vagnen (trots lammskinn + fleecefilt). Men när vädret blir varmare och han lite större (och jag har vant mig) kommer jag nog vara mer nöjd ...

LAppis: Jag tycker att du har massor att tillföra i tråden! Ni har ju gjort en barnresa på ert eget sätt så att säga. Och lever ett roligt, aktivt liv. Barnvagnsexpert kommer du ju bli i sinom tid - om nu det är något att stå efter. Kram!

• fru AM

Snailytummarna låsta i hållningsläge!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter