• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Tittar in för att säga hejdå på en stund - ska packa lite grejer och sen åker vi till Falun! Inte så fasligt nervös än men det kommer nog snart. I morgon kl 9 är det dags!

• Lapinette

Snaily - lycka till gumman!!! Ska hålla tummar och tår för superduperägg.

AM - är inte mycket för oäkta längre.

• fru AM

Lycka till Snaily!!!

Liten: länken leder tilll förstasidan ... är det dubbelvagnen på höjden du är intresserad av? En kompis har deras syskonvagn på bredden och är SÅ nöjd (har visserligen inte pratat med henne om vagnen sedan all denna snön kom ...)

Lappis: jag hajar. JAg gillar äkta bäst rent principiellt men ibland behöver en flicka mycket bling (och har inte tillräckligt blingigt på den äkta avdelningen i smyckeskrinet ...) så då brukar jag "fuska".

Fast mina blingigaste kreoler är faktiskt äkta - men det tror jag ingen tror

• fru AM

Tänker på Telis & Televinken och undrar hur det går ..?

• Lapinette

AM - om jag hinner ska jag ta en sväng innan tvättstugan idag ... fast jag måste släpa på datorn.

• fru AM

Lappis: är trots allt du ute efter fejkbling så rekommenderar jag ett besök hos de sura bögarna på Mäster Samuelsgatan (mittemot KiK) - de har affären proppfull av glitter. Eivy Flodin på Nybrogatan likaså

• Lapinette

Annars gillar jag Zanzlösa smycken ... eller så får det bli stort halsband, små örhängen men däremot känns det som en svart, chiffongsjal är ett måste.

• fru AM

Inser att "de sura bögarna" inte var en säljande beskrivning på en affär Svart chiffongsjal: NK?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter