• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Tinga

Tjoho - här har ni en glad mamma till; Puff åt 1 1/2 smörgås till mellanmål på dagis idag.

• Tinga

BS - grattis till hemkomst "på riktigt"!

• Liten med Mindre

Tinga - supergrattis till lillkillen! Massor med kramar till honom o er. Jag vet att man inte ska bli till sig över mat, men i grabbarnas fall är det svårt att låta bli.

Grattis till BS med. Välkomna hem på riktigt!

Massor med möten idag. Då går tiden i alla fall. Och tack o lov fanns prinsesstårta kvar när vi var klara. Grynet gillar verkligen prinsesstårta, som annars inte är en favorit.

• nennesjuttioåtta

vD skönt BS att ni fått komma hem nu!

Tinga
    Gratulerar till Puff och puffs ömma moder!

• Lapinette

Pb - go girl!!!

BS - Välkommen hem på riktigt! Vad skönt!

Tinga - vad skönt att det går åt rätt håll! (Oj, höll på att skriva hål!! ).

• fru AM

Tinga: fantastiskt med matframsteg!

BS: låter läskigt med sammandragning!Hade du det efter Iris också?

• MSW

Hej hej!

AM: Tråkigt med Livia.. Hoppas hon piggnar till!

Bs: SÅ härligt att ni slapp neo!! Otäckt med sammandragningarna dock..! Du ska inte ringa sjukvårdsupplysningen eller vad det heter och höra?

Tinga: Skönt att puff åt så bra på dagis! Verkar juh verkligen vara "the shit" med dagis! Hoppas det fortsätter (vilket det väl säkert gör!)!

Snorkis: Mysigt att titta på lillan! Och skönt med bra siffror!

Här har vi överlevt första dagis timmen och det gick ungefär lika bra som vi hade förväntat oss, och imorgon ska han och pappa vara där i två timmar! Känns så overkligt dock att han ska vara där själv utan oss så småningom..! Annars har vi varit och klappat ett alldeles nyfött lamm (föddes igår), och A's bästa är en försenad julklapp.. En kaffebryggare! Han tycker den är jätterolig! Nu ska jag laga middag så vi hinner äta innan det är dags för gympa!

Puss pUss

• MuffinsTönt

*seg muffin släpar sig in*

Hej tjejer.
    Idag har varit en oerhört trött och seg förmiddag. Jag tvättar ofta kl 8 på morgonen på måndagar. Det brukar gå väldigt smidigt. Men inte idag. Vi har fått en totalrenovering av vår tvättstuga. Så allt är touchscreen och man ska anv nyckelkort till allt, som man visar för en display som ligger i mitten av korridoren. Varje gång man ska in i rummet där tvättmaskinen står måste man till displayen, ta fram kortet, visa upp och sen gå till tvättmaskinen. Och sen ska man tillbaka till torkrummet. Förbi displayen, upp medkortet och sen kan man hänga kläderna.

Det blev en massa uppvisande av kort. Varför kan man inte ha en liten display vid varje dörr?

Det var en student som kom EN MINUT försent och kunde inte ta ut sina kläder. De blev fast i tvättmaskinen eftersom strömmen slås av när tiden är över. Haha! Det gäller att va snabb!

Iaf så fick jag nästan torra kläder och ingen frukost.Det tog mig en massa extra tid och jag har en känsla av att vi kommer ha det en mkt negativ stämmning i tvättstugan nu framöver. Det är bra att göra förändringar men jag är 100% på att de som tog fram(och godkände det) dessa förslag har aldrig tvättat här.

Jag har inget minne av vi fick ge förslag? Kan man göra så, när det gäller hyreslägenheter.

Oj, va mycket ego det blev. Jag uppfattar som en STOR framsteg för Piff&Puff. GRATTIS!!

• MuffinsTönt

Pb
    Oj, det lät inget vidare för din son. Vilken tuffing som vågar säga ifrån. Hoppas det blir som du säger, att de förstår om de vara får en chans att tänka lite. Barn är ibland smartare än vuxna.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter