• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Tinga - jag vågade inte titta på tvfilmen..... men såg just på fejjan att en gammal kompis till mig tydligen var med på ett hörn. hon är läkare och heter Emma - nån du känner igen?

• Tinga

Vickan - nä, någon "ordinarie" Emma känner jag inte till, men å andra sidan figurerar det väldigt många läkare under utbildning också där.

• start september

Vad skönt att ni är hemma nu Telis och BS!

Programmet är inspelat och ska ses vid tillfälle. Jag förstår att det är mycket känslor Tinga.

En fråga till er som har Reima-overaller - upplever ni att de är korta i benen? Lilla tjejens overall har varit något för stor hela tiden fram till nu, då benen helt plötsligt är för korta. Undrar just om man växer ur dem fortare än andra modeller?

• Snorkfröken77

Gomorron i tråden!

Har läst under helgen och nu har jag såklart glömt allt jag skulle kommentera.

Tinga - Jag vågade inte titta på programmet, jag är så känslig just nu så jag skulle antagligen gråtit ihjäl mig

Hade oxå för övrigt the blues i lördags, grinade och grinade och tyckte livet kändes hopplöst. Usch vad jag avskyr när jag dippar sådär. Jävla hormoner.

Nu sitter jag med fladder i magen inför KUB nu på fm, om någon skulle råka ha en liten tumme över, var snälla och håll den för oss

• fru AM

Håller tummarna för Snorkfrökens KUB!

Håller tummarna för att Astrid börjar äta mer = inte behöver åka till neo igen

Cicci: underbart med resa för hela familjen!

Livia är hemma från dagis - har ont i munnen och kan inte äta (blåsor?) + lite feber. Glass är det enda hon kan få ner så hon är konstant hungrig och gnällig. Tjohej.

• fru AM

Mysteriet med Facebook löst (att de inte längre mailar när man fått meddelande/blivit kommnterad). De mailar visst men mailen hamnar direkt (för mig i alla fall) i skräpposten/spamfiltret ...

• start september

Håller självklart tummarna för Snorkis KUB!

A.M - kan det vara höstblåsor? Tydligen behöver man inte bli immun utan kan ha det flera gånger tyvärr. Stackars Livia.

Vad gör man med en liten tjej som vridit dygnet? Från att somna typ 20.30 blev det under fyra fem dagar mellan 22 och 23.30. Hur katten vänder man rätt så att hon orkar med dagis? Imorse klädde jag på ett sovande barn, som vaknade först när skorna skulle på. Kanske måste vi korta dagsömnen, hon sover ca 1,5 nu men när hon sovit så korta nätter blir det ju 2 h. Jag tror att en fökylning ställde till det, det var täppt och obehagligt också kunde man inte sova för det, men nu sitter ju rutinen. Jag gillar inte läggningsstrider

• fru AM

Start September:
    Det kan mycket väl vara höstblåsor (hon hade det förra året tror jag - och fick då även på fingrarna och fötterna). Kokt äggvita går tydligen bra att äta - hon gör det nu i alla fall. Och kanelbullar (!)

Tror ni ska korta dagsömnen för lilla tjejen - precis som du är inne på. Oavsett hur lite hon sovit på natten. Fast det är jobbigt att vända. Lycka till kram

• Liten med Mindre

Telis - vilken söt liten Televink det kom ut. Välkomna hem! Hoppas det har lossnat med amningen. Vi hade problem de första 3 dagarna, fruktansvärt jobbigt när mor och dotter grät i kapp 40 min innan taget blev rätt. Mjölk fanns ju i överflöd, men tekniken att ta tag var usel hos båda, tills en riktig gammal räv till BM gick på sitt skift och hjälpte oss till rätta på ett försök. Mirakel! Vet inte vad hon gjorde egentligen - mer än rätt attityd som inte tålde motsägningar.

Sitter med nyinstallerad dator och en massa nya program på jobbet. Känner mig för gravid för att orka engagera mig i detta, men jag har ju några veckor kvar att jobba, så det är väl bara att få ordning på mejl, möten och annat som ska göras annorlunda.

Minns inte riktigt vad vi gjort i helgen, men bra har det i alla fall varit. Träffat kompisar, åkt pulka och bjudit på middag var det nog.

Nu, försöka jobba lite. Är så matt i kroppen o huvudet - undrar om det är graviditeten, brist på godsaker, eller avvängning efter helgens orgier.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter