• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

Hej, nu är jag tillbaks!

Det gick bra och vi har sett det lilla livet som vinkade åt oss *tår i ögat* Den hade hjärna, hjärta, två armar och två ben och alla fingrar Vi fick låga risksiffror, bäst på 18 och 13.

Vi fick även köpa med oss bilder hem vilket jag inte räknat med (tur att vi hade lite mynt i plånboken) så vi har även bildbevis!

Känns helt overkligt och jättekul!

Nu blir det outning på jobbet

• start september

A.M,

kan ju vara att hon är långbent. Ja, ja, inte gnälla utan köpa ny overall istället. Känns lite trist för knappt två månader, men så är det.

Förhoppningsvis kommer det ett syskon någon gång som vill ha overallen också...

• fru AM

Fick köpa nya vinterstövlar till L vid denna tid förra året ... Det är inte kul, men men.

start september skrev 2010-01-18 12:24:43 följande:

A.M,kan ju vara att hon är långbent. Ja, ja, inte gnälla utan köpa ny overall istället. Känns lite trist för knappt två månader, men så är det. Förhoppningsvis kommer det ett syskon någon gång som vill ha overallen också...
  • passionsblomman

Ja, jättebra att de ringde.

Den här typen av konflikthantering var de faktiskt inget annat än helt suveräna på i förra skolan. Ett MYCKET medvetet arbete pågick hela tiden med relationer och beteende. Jag visste mycket väl att det var utöver det vanliga så jag grät verkligen floder när jag sa hejdå till personalen där.

Jag får ångest över att jag själv frivilligt lyft min son bort från det sammanhanget och satt honom i ett nytt där han måste hitta sin plats och få vara sig själv.

Jag hoppas jag kan trösta honom och få ett bra snack med honom nu snart. Ska gå till skolan och möta honom. Egentligen vill jag helst gråta en skvätt själv. (och så finns där en lejoninna med ett sjuhelsickes humör alldeles där innanför huden och hon hade grna bollat lite med dem som säger taskiga saker. Ska försöka koppla henne innan jag går till den där skolan...)

• fru AM

Grattis Snorkfröken! Härligt att ha fått titta och härligt m bra siffror!

• start september

PB,

jag tror att föräldrar som du och det engagemang du visar driver skolan framåt i arbetet.

Kram och fortsätt vara så engagerad!

• passionsblomman

TACK!!!

*skyndar mig så jag hinner möta lillskorpan*

start september skrev 2010-01-18 12:32:09 följande:

PB, jag tror att föräldrar som du och det engagemang du visar driver skolan framåt i arbetet.Kram och fortsätt vara så engagerad!
  • Tinga

Ore - dokumentären finns att se på SVT Play. Den heter "Den sköra tråden".

Snorkis - grattis till fint KUB-resultat och till att ha fått se Lilla My. Hoppas att allt känns mer verkligt nu!

PB - usch, vad ledsamt med din son. Förstår att det nyper i hjärtat på dig, men när han väl ridit ut den här stormen kommer han att stå ännu lite stadigare och tryggare. Och så har han ju en fantastisk mamma som stöttar honom. Kram!

September - vi har också Reima, och min känsla är också att benen är mycket kortare än ärmarna. Våra söner har också stl 80 (de är ca 78 cm långa) och jag tycker att benlängden funkar fint men ärmarna är alldeles för långa. De kasar lätt ner över handen, för det är så mycket tyg som "trycker på".

• Tinga

Ore igen - när jag ögnade igenom dagens tv-tablå såg jag att filmen går på 1:an inatt, och den skulle tydligen repriseras vid några tillfällen till i olika SVT-kanaler.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter