• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Hattis

Hej hopp allihop! Nu är det flera veckor sedan jag har tittat in här och det beror på ett grandiost datorkrångel. Tittar bara in supersnabbt och kan meddela att jag inledde julafton med ett stort - . Har däremot fått se en glad gubbe i januari (två inklusive min make ) så jag hoppas igen. Kram på er.

• Hattis

Såg i min ilscrollning att ett grattis är på plats för Snorkis och BS! Underbart!

• Fru E

God kväll!

MÅndagstrött som vanligt

Imorgon blir det en ny titt på huset som vi var på visning igår. Satt och diskuterade lite igårkväll om vi tyckte om de saker som vi inte kan ändra på i huset så enkelt, planlösning, läge, tomt etc och kom fram till att det gjorde vi. Man får blunda för de saker som är väldigt klåpigt gjorda idag (vilket är många!) tex tapeter, kabeldragningar och valvet till vardagsrummet. De sakerna kommer vi alltid att få ändra i vilket hus vi än köper (tapeter och målning etc). När vi väl fått ändra det som vi vill (jag vill ha det ändrat NU men inser att vi får prioritera)tror jag att det kan bli riktigt bra!
    Återstå att se hur många som är intresserade och vem som lägger första budet.......*nervös*

• Fru E

BS-skönt att ni har fått komma hem äntligen!

Tinga-GRATTIS till smörgåsätningen! Vilken skillnad att äta 1 1/2 smörgås bara sådär

AM-du vet när man är sjuk får man äta vad man vill värst vad de lär sig fort de små liven

• fru AM

Spännande med huset, EA! Ska ta mig en ny titt på länken!

Ang. Livia så har det tyvärr blivit mycket sämre. Hon har inte ätit någonting sedan grädden & mandelmassan från semlan vid lunchtid. Nu vill hon inte dricka längre heller Det blir doktorn i morgon om det inte vänder i natt.

• snaily

Hej alla!

Tillbaka hemma efter heldagsutflykt till staden H.

Grattis till fint KUB Snorkis!

Och HURRA för Puffs smörgås och Astrids hemkomst!

EA
    Spännande med huset!! Lycka till med budgivning.

Jobbintervjun blev ingen riktig intervju, utan mer lite löst prat. Lite synd inser jag i efterhand för tror inte de fick någon tydlig bild av vem jag är och vad jag kan riktigt. Bannar mig själv för att jag är så socialt handikappad, men har så svårt för att sitta och hålla långa monologer om hur bra jag är inför fem personer som jag aldrig träffat förut! Hur som helst vill jag nog ha jobbet om jag får det - fast lite beroende på vilken lön de kan erbjuda - MEN jag blir väldigt förvånad om jag erbjuds jobbet då det visade sig idag att de söker någon med helt annan kompetens/inriktning än jag har. Får kanske veta om en månad eller två.

ÄP på onsdag förresten - det verkar ju vara en sjukt bra dag - verkar som inte mindre än TVÅ trådmedlemmar fyller år då!?

• fru AM

Snaily: Hoppas du får jobberbjudande så DU har valet sedan.

ÄP på onsdag! Jag vässar tumhållartummarna!

• snaily

Jag säger väl grattis på födelsedagen redan nu åt onsdagens födelsedagsbarn, ifall jag inte hinner in här på onsdag.

• Snorkfröken77

Tack alla! Jag är fortfarande UL-hög
    Har tittat på korten om och om igen

PB - Vad trist med sonen, men tack gode gud för att han har en sådan bra och engagerad mamma! *kram*

AM - Livia är ju klok som en bok. Semlor går ALLTID att äta, även när man inte vill äta nåt att pga smaklökarna inte är som de ska pga graviditet så funkar semlor klockrent

Ore - Jag hde också sagt tjälknöl, sååå gott.....

BS - Härligt! Välkommen hem på riktigt!!!

tinga - Grattis till 1 1/2 smörgås!!!

Hattis - Skit med minus, men härligt med två goa glada gubbar

EA - Spännande med huset! Jag håller tummarna!

Snaily - Hmm, om inte intervjun blev bra utan mest löst prat tycker jag att det är de som intervjuars fel. Det är de som ska styra intervjun så den blir bra, du ska inte behöva hålla långa monologer, det ska ju falla sig naturligt tack vara bra frågor. Verkade det bra annars? Vilken skillnad på inriktning var det mot den du har idag? Vill du dit?
    *håller tummarna hårt för att du får ett erbjudande*
    Onsdagsäggplock låter superbra, gud så spännande det blir då!

Apropå jobb har jag fortfarande inte hört något om jobbet jag var på intervju på, och nu börjar jag känna mig velig, om det verkligen är rätt tidpunkt att byta jobb nu...Jaja, får ta den funderingen på allvar om jag mot all förmodan skulle få ett erbjudande!

Oupsie - Har tänkt så många gånger att jag skulle fråga, men glömmer bort. Hur mår du nu? Hur gick julen? *kram*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter