• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Vänner - läskigt med sonens rutschkanefärd!

Ahhh.. så de där sprutorna måste alltid tas efter kejsarsnitt. Trodde att de hade med ÄD'n att göra och tyckte det verkade lite konstigt.

AM - har inte varit ute och letat efter bling-bling (har inte hunnit) men jag provade klänningen igår med mitt favvohalsband som jag använder väldigt mycket (svart läder med massor av guld ringar som hänger på). Det är kort. Sen satt jag på mig min nya svarta kavaj över och jag såg väldigt business ut men jag tror jag behöver vara något stramare under själva middagen ... om inte annat måste jag försöka vara lite ordningssam då och inte totalt flippa ut eftersom jag är toast madame. Sen åker ju kavajen när det är dags för party-party MEN samtidigt så är den andra klänningen så vacker.

Som ni vet och märker har jag absolut inget vettigt att tillföra på tråden längre då jag inte har några babyproblem ... eller faktiskt inga problem alls.

Sitter annars och tittar på makens födelsedagspresent i augusti. Funderar på om vi ska åka till Riga.

• Lapinette

AM - glömde skriva att jag googlat efter mitt halsband på Dyrberg Kern men hittar det inte .

• Lapinette

Ska in och kika på Televinken och sen i höst påminna Telis om vad hon har sagt gällande julkort .

• fru AM

De där sprutorna ges till "äldre mammor" (!) efter kejsarsnitt. Jag skulle ju fylla 39 strax efter H:s födelse och fick välja om jag ville ha dem eller ej.

Lappis: vad är det för ett halsband du letar efter? Det måste jag ha missat (eller glömt )

• fru AM

Lappis igen - detta outtömliga ämne: kan du inte ha en sjal vid middagen (lite mer paaarty) eller en lite bolero eller liknande. KAvaj låter som sagt lite business (men den kanske är i sammet eller satin?)

• Lapinette

Nej, det är en businesskavaj... har provat sjalar hemma (i silver, guld, färg) och ingen passar. Åhhh ... vad jag saknar Galleri Lafayette och deras sjal och hattavdelning. Och jag har inte letat varken efter halsband eller sjal. Har inte hunnit. Halbandet jag ville visa på Dyrberg Kern är det jag hade funderingar på att använda till klänningen. Kanske har du redan sett den på någon lunch/brunch då jag har haft det i min ägo sen 14 feb 2009.

• Lapinette

Det är när denna diskussion med halsband, sjal etc kommer upp som det känns enklare att välja den eleganta klänningen ... för den är så gnistrande samt halterneck att det där med ytterligare smycken går bort.

• fru AM

Lappis: att föreslå helt oäkta men galet glittriga långa örhängen ... går det fetbort? Har man riktigt glittriga/stora örhängen behövar man inget halsband. Och kan ha den korta klänningen och flasha med dina snygga ben ...

• start september

Kram till Telis och Televinken som kämpar med maten. Hoppas så att det vänder snart och att ni hittar ett bra sätt, vilket det nu blir. Det tredje sättet som Vänner skrev om att hålla bebisar vakna tror jag är pilla i och bakom örat - det tipset fick jag här och det funkade bra

Vänner, usch för Prinsens olycka. Men det verkar ändå har gått bra? Min make är ofta otillgänglig och även jag (alla möten kan man inte ha mobilen på i). Usch och fy dock för att känns sig otillräcklig.

Hattis - kul att se dig! Trist med julminuset. Några dagar till BIM nu alltså?

Grattis till flytt Muggles! Moa vänjer sig nog när alla saker har kommit fram igen?

Jag har inte vågat se programmet om Neo heller, just nu räcker tiden inte till men jag tror jag är lite för gråtmild just nu. Även vi har mycket kring oss med jobb, sjuka familjemedlemmar, trasiga bilar, och renoveringskaos och jag som normalt biter ihop och orkar allt brakar ihop alltsom oftast. Ibland tänker jag att MA:t var kopplat till allt detta (allt stök började strax efter jag plussade) och då känns det förmätet att försöka bli gravid igen. Men inom kort peakar det hela och sen blir det mer ordning och reda igen, så då kanske det kan vara lite bättre till BIM om några veckor. Guldstjärna till min make just nu som drar ett jättelass så att jag ska få lite space omkring mig.

ÄL-jakten har inletts ca en vecka för tidigt - så nu blir det varannnan dag resten av månaden. Känns faktiskt lite kul - när tiden tryter prioriteras sex bort annars.

Vända-liten-tjejs-dygn-kampen fortsätter, det funkade inte att lägga vid vanlig tid men något senare iallafall och så får vi minska lite varje dag. Stackarn vad trött hon är på mornarna nu.

Lapinette - den eleganta klänningen lät fantastiskt fin!

• Liten med Mindre

Telis - heja er och matningen! Ett AW tips angående att hålla vaken/väcka, som jag dock inte har prövat, är att lägga barnet på ett hårt underlag typ bord. Tydligen inget som bebisar uppskattar utan vaknar till av.

Har varit en tur till naprapaten, och han fick rätta till lite skavanker. Dock fick jag väldigt kort tid tycker jag, och inte hjälp med rumpan som jag hoppats på. Kan i och för sig förstå att han inte vill mecka med den delen på kroppen nu. Får be maken knåda istället.

AM - krya på Livia!

Vänner - otäckt med fallet. Kan förstå att det gör ont att ni inte kunde svara/komma på en gång. Samtidigt måste man inse att det ju inte alltid går...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter