• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

AM - vet vilken affär du menar men när jag var där inne (för fleeera år sedan) så var de faktiskt ganska glada bögar .

• Fru E

Ea sladdar in och meddelar att "bråket" igår är uppklarat
    Nu är jag mer irriterad över att Landstinget är sanslöst ineffektivt!
    Ringde till ivf-kliniken som gyn skickat remiss till och jo den hade kommit in den 13 januari BRA. Men nu hade de i sin tur skickat den vidare till en gyn/doktor som sitter i Lund och i sin tur ska sätta en godkänd stämpel på alla ivfer som görs i hela Skåne via Landstinget! Och sedan skulle hon i sin tur skicka den vidare till kliniken igen och detta kunde ta ända till mitten av februari minst *ineffektivt att en utomstående gyn måste godkänna din utredning som redan är gjord av en annan gyn*
    När kliniken väl fått remissen tillbaka skulle de ringa upp en bestämma starttid kan hoppas att vi kan starta snabbt eftersom vi gjort alla moment med blodprover osv redan.

Något som gjorde mig ytterligare konfunderad var att hon förespråkade den korta metoden som ett vanligare val än den långa, "alla kvinnor kan oftast göra den korta metoden" ehhh ja men vilken är bäst!?!

Många tankar som snurrar och otålighet att inte vänta flera månader till

• Lapinette

EA - skit för byråkrati!!!! Förstår om du känner dig uppgiven. Jag skulle bli så förbannad !

• muggles

fru AM skrev 2010-01-19 10:56:59 följande:

De där sprutorna ges till "äldre mammor" (!) efter kejsarsnitt. Jag skulle ju fylla 39 strax efter H:s födelse och fick välja om jag ville ha dem eller ej.Lappis: vad är det för ett halsband du letar efter? Det måste jag ha missat (eller glömt )
    Var det inte 39+1 du fyllde efter Hektors födelse? El kommer jag ihåg helt fel?

Imorgon är det förresten åtminstone 2 trådisar som fyller år!

Telis: jobbigt med matningen! Det löser sig alltid men det är ju asjobbigt medan det pågår - klart man blir orolig! Typiskt en sådna grej som man är extra känslig för när man är förstagångsförälder också (att matnignen inte funkar). Kram!

EA: jobbigt med ivf:en och ineffektiviteten, förstår dig.
  • Ore

EA: Jobbig hantering av remisser... Hoppas att ni får komma igång snart, kanske går att stressa den utomstående gyn-läkaren litet...?

Liten: Har ingen aning om vagnen är bra, men den verkar ju gå att kombinera på väldigt många sätt i alla fall Babyjogger var ju tidigare enda vagnen som det gick att springa med, och då vet jag många som varit nöjda med märket kvalitetsmässigt...

Vänner: Aj, stackars Prinsen... Och jobbigt att det inte gick att få tag på er direkt, skadar ju inte att maken får veta att han borde ha bättre koll på sina telefoner... Skönt att det gick så lätt och smidigt att få korsett!

MSW: Hoppas att värdena är bra! Märkligt att du inte fick byta område...?

Snaily: LYCKA till med ÄP!!!

AM: Skönt att Livia verkar vara på bättringsvägen.

Lappis: Håller nog med AM om att en jobbkavaj kan kännas litet väl mycket business för en fest, en sjal låter mer festligt...

I övrigt blir jag sugen på att tillverka riktigt blingiga örhängen när ni pratar om sådana Kanske ska rota fram mina swarovski-pärlor...

Ego: Har varit på återbesök hos gyn på sjukhuset idag, allt såg bra ut (jippi). Och jag får träna, så länge det inte är något "studsigt", dvs inga hopp och tyvärr ingen löpning, det tyckte de att jag skulle vänta 6-7 veckor med så att bäckenbotten hann bli starkare först... Men cykla, simma, åka skidor, gå på pass utan hopp m.m. var helt ok!

• Lapinette

Ore - du går gärna tillverka några till mig ! Vet inte om jag hinner springa på stan för att leta.

• Lapinette

Och vad härligt med träning igen!

• fru AM

Muggles: du har helt rätt och jag är mer förvirrad än vanligt. Givetvis fyllde jag 39+1. Det kanske är åldersdemensen som sätter in ...?

Livia är sämre igen. Vägrar äta nu igen. Har fått i sig inalles 6 kex och 2 muggar saft. Inte ens semla. JAg vet faktiskt inte vad man ska göra.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter