• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles
    Lapinette skrev 2010-01-17 20:03:13 följande:
    Cicci - vår husvin är en Penfolds Kalimna bin 28 ... mums!
    Kunde sagts av mig - älskar Penfolds!

Nu är vi inflyttade i huset och bredbandet funkar men tv har vi ingen för ngn har glömt ge oss koden till boxen (dessa nymodigheter - fnys!).

Moa tyckte dock att vi skulle åka hem snart! Gulletjejen, hon saknar sitt hem - det är så man får hjärtsnörp!
  • viktualia

PB - heja!!! du är verkligen en FÖREBILD på föräldrarengagemangsfronten! *hejar på nåt våldsamt*

Snorkis - KUB är coolt!!!

Snaily - håller med Snorkis om att ostrukturerad intervjuer inte är ditt fel utan de som intervjuar....

Ego - är aptrött. bu för måndagar....

• snaily

Muggles
    Härligt med flytt, hur känns det??
    Stackars lilla Moa, men kanske är det hon som boar in sig snabbast av er alla!

• viktualia

Parnassia - har du sett att våra gemensamma kompisar i Skåne har fått ett barn till? A&H alltså. Spana på As profil på fejjan så får du se årets galnaste pojknamn. Jag kan tyvärr inte skriva ut det här, för då hänger jag ut oss alla... unikt var ordet....

• Telis

Nu har jag läst ikapp och försökt att skriva ner lite kommentarer under tiden men förlåt om jag har glömt något viktigt!

Tusen tack för alla gratulationer!! Ledsen att jag inte rapporterade så fort som BS. Vi hade visserligen med oss dator och mobiltelefoner men det blev liksom inte av.

september, skönt att det inte var ett X iallafall även om det är så tråkigt med tantbesök.

Tinga, stort grattis till matframgångarna på dagis!!

Snorkfröken, visst får du vara med i galleriet (igen). Grattis till det fina KUB-resultatet!

Cicci, grattis och beklagar till tantajäveln! Blir det försök till trean med en gång?

Muggles, åh vad jag lider med dig som har mycket att göra på jobbet, håller på att flytta och dessutom varit sjuk samtidigt!! Kul att ni är på plats nu även om Moa tror att ni bara är på besök.

snaily, vad spännande att det närmar sig äggplock! Blir det en liten Ovitrelle ikväll? Vad spännande med intervjun, hoppas att du blir erbjuden jobbet. Jag håller tummarna!

Jag håller också på att tar sprutor på mig själv igen, ska ta en varje kväll i en vecka mot blodproppar. Lustigt nog så är dom likadana som Ovitrelle men det är helt omöjligt att ta dom utan att få blåmärken, jag undrar varför?

BS, åh, vad härligt att ni nu är klara med sjukhuset och neo! Hur har det gått för din man och Iris när du har varit borta så mycket, har det gjort att det funkat bättre dom emellan?

EA, håller tummarna för er i budgivningen!

Hattis, så tråkigt med minus på julafton!

AM, en sjal för 6000 kr! Kul att du är så duktig på att leva upp till dina nyårslöften!

Ore, vad skönt att du och lillkillen hann hälsa på din gammelmormor innan hon dog!

Här är det rätt jobbigt just nu. Televinken har gått ner för mycket i vikt så vi måste på alla sätt försöka få honom att äta mer men det är svårt för han är så himla trött av sig att han alltid somnar halvvägs genom matningarna och sen inte går att väcka. Och får han inte i sig tillräckligt mycket blir han ännu tröttare och äter ännu sämre så det blir ett riktigt moment 22.

Vi hade en återbesökstid på sjukhuset idag och dom kollade hans gulsotsvärde. Det ökar lite för varje dag men är fortfarande långt ifrån högt och alla säger att han verkar helt okej och bara behöver lite mer tid på sig. Vi får väl hoppas på att det stämmer men det går inte att låta bli att oroa sig.

Vi försöker varva amning med utpumpad bröstmjölk och ersättning i nappflaska men amningen går dåligt, dels för att jag måste använda amningsnapp (ett djävulens påfund ) och dels för att lillkillen blir frustrerad och arg och ger upp alldeles för fort.

Jag kunde inte låta bli utan har lagt upp ett foto på honom till i galleriet (men några julkort blir det inte! ), den här gången ett foto taget vid ett av dom få tillfällen då han faktiskt är vaken.

• snaily

Telis
    Vilken fin Televinkbild!! Han är helt bedårande! Nästan lika söt som en valp om du frågar mig
    Jobbigt att det är svårt med matningen! Håller tummarna för att han blir piggare och hungrigare riktigt snart! Kram!

Japp, Ovitrelle blev det ikväll (kolla, det rimmar). Inte så farligt som jag läst att det skulle vara.

Godnatt!

• Fru E

får man lov att kräka av sig lite

Är än en gång osams med maken och nu över huruvida vi ska göra den lösning som han själv bestämt på Ikea (inredning i skjutdörrarna) eller om han ska få ta en enklare lösning som innebär ännu mindre plats att hänga kläder än vi har idag. Orsaken till att vi köpte skjutdörrar var att vi skulle få MER plats, inte göra en sämre lösning bara för att han är lat (han har själv skissat upp lösningen när vi var på Ikea och sagt att han kan göra den) och inte orkar om vi ska flytta om några månader.
    Så nu är han trött på mitt tjat och tycker jag alltid gnäller men det kan bero på att han aldrig får tummarna loss och då vill jag ta tag i det själv. Argh!

Nu ska jag försöka sova och sedan lyckas bli sams med maken till titten på huset imorgon...........hur det nu ska gå till.......

• Fru E

Sorry för egoinlägget
    Ny dag nya tag

Ha en bra dag, är på möte men kikar in efter hustitten!

Kram &

• Ore

EA: Hmm, kan ni vänta tills ev husköp är avklarat, så kanske det är lättare att bestämma. Men jag skulle också blivit galen om man bestämt något gemensamt och maken sedan ändrar sig...

I vårt husbyggande är den värsta delen när maken säger att jag får bestämma helt själv, så gör jag det, och sedan kommer han och säger att han inte gillar det jag valt. Och det gillar inte jag, för då kunde han väl engagerat sig från början.

Tinga: Tjohooo och HURRA för 1,5 smörgås!

BS: HURRA för att slippa neo!

Telis: Låter jobbigt att amningen inte fungerar. Ens med tillskott av ersättning och liknande... Du har säkert fått alla tips som finns (men ´just in case...´), till tjejen som låg i samma sal som mig på BB (och som hade samma problem) sa de att man skulle göra det litet obekvämt för dem så de inte somnade. Gärna byta blöja precis innan matning (då vaknar de till) och sedan inte ta på kläder, utan låta dem ha det litet kallt. Det blir ju ändå inte ruskigt kallt eftersom bebisen ligger hud mot hud med framsidan...

Amingsnapp har jag hela tiden

• Ore

Sådär, har nu hämtat lillkillen och kan fortsätta...

AM: Hoppas Livias blåsor blivit bättre. Tack för såsresept!

Muggles: Härligt att vara på plats i nya huset, även om Moa tycker det är ovant...

EA: Glömde... Kul att ni gillade huset, hoppas att det inte blir någon direkt budgivning!

Hattis, trist med minus, men det är snart dags för BIM igen alltså...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter