• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Recept på stek har jag inte ngt speciellt - förutom att ugnssteka på mycket låg värme väldigt länge ... Däremot har jag recept på en galet god chipotlechilirödvinssås som passar till stek ...?

• nennesjuttioåtta

helåååå

grattis snorkis till bra siffror och för att ha sett lilla My! IIIIH visst är det apcoolt!

Ore
    jag skulle gjort tjälknöl, men då ska den vara djufryst när du ställer in den i ugnen så det går ju inte nu.

SEMLAAAAAAAAA!

Tinga
    vi såg 4 minuter på dokumentären igår sen sa mannen att han inte klarade av att se så då blev det sporten istället.

• fru AM

Ore förresten - kan man inte göra porterstek på älg? Det är ju jättegott!

• fru AM

HAr du drömt nåt kul på sistone?

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-18 14:18:34 följande:
    hej am! :-d
  • nennesjuttioåtta

AM

Nä, i natt åkte jag stolslift och glömde hoppa av så jag hängde under i bara fingerspetsarna. Det var bara halvroligt. Det gick dock bra för jag kände marken under fötterna igen innan den körde ut över avgrunden så jag kunde hoppa av.

• nennesjuttioåtta

inge het dröm inatt heller, vi hade iofs lite jufs men så kom P och sen drog han sig ur utan att jag fick bli färdig så jag kom ihåg att jag var jävligt förbannad

• fru AM

Haha - var du arg när du vaknade också. Sånt är alltid lika poppis annars. Vakna och vara sur över ngt som gjort i drömmen

• nennesjuttioåtta

AM
    hahaha ja det brukar ju hänga med till vaket tillstånd och det tar ju ett tag att komma på varför man skule vilja ge honom en propp.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter