• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Hello girls,

Har varit inne och kikat på korten och våra nya små tillskott i barnaskaran. Vad söta!!!

Telis - hur går det och framför allt hur känns det?

Snorkis - vad härligt att allt såg bra ut!

PB - trist gällande sonen. Barn kan vara så elaka! Förstår att du blir ledsen men jag hoppas det kommer att lösa sig. Så som kloka Tinga sa - vilken lycka att han en sån fantastisk mamma som stöttar honom.

• fru AM

Kan tipsa om att SEMLA går att äta om man har blåsor i munnen. Men det är också det enda - hälsar Livia.

• start september

Hmm, undrar om 86 i Reima är rätt eller om jag ska testa något annat? Har en Didriksson stl 80 hemma som jag tänkte sälja (reafynd) men den känns väldigt stel tycker jag. Jag har gett upp tanken att ha den mer än denna säsong, så det räcker att den är lagom nu.

• Lapinette

AM - men vad skönt att Livia får i sig något!

• fru AM

Tyvärr var hennes mamma tvungen att sätta i sig resterande 1,5 semla ...

Lapinette skrev 2010-01-18 13:33:39 följande:
    AM - men vad skönt att Livia får i sig något!
  • Tinga

AM - men det passar väl bra in på glamourtemat att äta semlor till lunch? Eller?

• fru AM

Sådär ... Jag hade dessutom tänkt bli lite glammigt smal lagom till min skräcködlefest. Semlor är klart kontraproduktivt.

Tinga skrev 2010-01-18 13:39:56 följande:
    AM - men det passar väl bra in på glamourtemat att äta semlor till lunch? Eller?
  • Tinga

AM - äsch, känn inte dåligt för de där semlorna; du hinner säkert gå ner i vikt tills festen iallafall.

• Ore

Tinga: Då ska jag hålla utkik efter den, eller se den på SVT play, tack!

Snorkis: Härligt med bra siffror, och visst är det hur häftigt som helst att ha fått se det lilla livet i magen!!!

PB: Stackars sonen, hoppas att det löser sig. Vilket det säkert gör, för det kommer du se till om inte annat! Du är en superbra och engagerad mamma!!!

AM: Skönt att Livia får i sig något iaf... Semla låter väldigt gott

• Ore

Någon som har ett bra recept på älgstek? Tog upp en sådan ur frysen häromdagen för att göra något med... Men jag har litet fantasibrist, och tasteline hade inget jätteinspirerande recept heller...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter