• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Och framför allt kan det ju bli så att det blir en adpterad söting OCH en biologisk. För det vet ju alla att när man adopterat så SLAPPNAR MAN JU AV OCH BLIR GRAVID SOM GENOM ETT TROLLSLAG!

Allvarligt: Det är jättespännande detta med Lappis läkarbesök och en ev operation. Det kanske är precis det som krävs!

Jag tror definitivt på mirakel/tur att göra detta i rättan tid!

Heja LAppis! Heja Cicci!

FruCicci skrev 2010-01-17 19:30:46 följande:
    Jajjamen, jag är en sann optimist, tills motstsen är bevisad:-9jag tror på dig Lappis! Jag har ghjort det från dag 1, så fram till ni har en liten söt från ngt annat land tänker jag hoppas!!!!!!!!!!!!Love you! OCH jag är sååååå glad att du faktiskt ORKADE gå till den där läkaren, eftersom du lagt ner allt vad egen barnalstring hette....KRAM
  • snaily

AM
    Kolla inboxen - fast så värst spännande är det inte, men det får du upptäcka själv.

Lappis
    För liten livmoder?! Fasen vad många diagnoser det finns som kan ställa till det...
    Ska i alla fall bli väldigt spännande att höra resultatet av din undersökning!

• fru AM

Snaily: Tack! Jag lovar - jag tycker att det är SUPERspännande!

• Lapinette

Cicci - jag läste den där bloggen och då tänkte jag att jag skulle ringa på direkten (jag hade annars tänkt att ringa efter Thailand) och då fanns det massor med tider! Är ju van att man får vänta typ en månad för en gyntid men jag kunde i princip komma bums. Sen behövde jag ju bara prata med honom så skrev han upp en operationstid åt mig. Är inte van att det kan gå så snabbt.

Snaily - ja, har inte heller hört det förut och enligt bloggen och Rådestad så är det väldigt ovanligt men han får något fall per år (har jag för mig).

Som sagt ... kanske är min livmorder helt ok och ingen åtgärd sätts in... så ropa inte hej än och sen, sen innebär det inte att jag blir gravid bara så där.

Själv trivs jag ganska så bra just nu men min underbara make och ett glas Sancerre . Ska nog fortsätta författa på brorsans sång.

• Tinga

Jag tror att anledningen till att just spenatsoppan gick ganska bra är att det var just soppa ? de har lättare för flytande än för fast föda. Fast igår kväll hade vi en fläskfilégryta till middag, med diverse godsaker i, och Puff satt och stoppade i sig bitar av både svarta oliver och saltgurka ? med gaffel. Och idag åt han pasta och mer oliver och saltgurka till lunch. Bara väldigt små mängder förstås, men även en tusenmilafärd börjar med ett steg.

Vänner ? det är ju jättetrist att du har en massa problem med rygg och foglossning, men skönt att du i alla fall blir tagen på allvar i vården, så att du får hjälp. Det är ju naturligtvis en självklarhet, tycker jag, att man ska få hjälp även för graviditetsrelaterade besvär, men det verkar vara si och så med det ibland.

Och du ? jag ska verkligen unna mig en del lyxaktiviteter också. På tisdag blir det ansiktsbehandling och veckan därpå är det dags för klippning. Jag har dessutom ett par böcker som jag tänkte plöja igenom. Och bara det att få vara hemma några timmar i lugn och ro, utan mattider eller något annat att passa, är ju en stor lyx. I fredags röjde jag upp i badrumsskåpet, och sorterade in alla grejer i nya fack och lådor som jag köpt, och t o m det kändes som en lyx, fastän det är städrelaterat. Nu känner jag mig sååå nöjd varje gång jag öppnar skåpet.

Snaily ? vilken tur att din degiga dag kom när det i alla fall var en massa trevlig sport på TV. Det har ju varit en väldigt framgångsrik helg på vintersportfronten. Kul! Superlycka till på intervjun imorgon, förresten!

Ore ? beklagar att din gammelmormor dött, men vilken tur i oturen (om man nu kan använda det i det här sammanhanget ) att du och lillkillen hann hälsa på henne innan.

Piggelin ? vad kul att höra att du hade en sådan lyckad födelsedag. Gärna mer detaljer, om du har lust att dela med dig.

Telis ? åh, vilken söt liten kille! Hur går det med namn förresten? Hade ni någon favorit innan han föddes och är det något som funkar med just Televinkens personlighet? Hoppas att den värsta tredagarsgråten lagt sig nu! Stor kram!

• FruCicci

Själv trivs jag ganska så bra just nu men min underbara make och ett glas Sancerre . Ska nog fortsätta författa på brorsans sång.

DET LÅTER BRA LAPPIS!!!!!!!!!!!!!

Själva firar vi att vi har bokat en resa hela familjen (tjohooo, hela!!!!) till Dubai den 11 februari!!!!!
    Vi dricker snart en 12 år gammal Bourgogne viva la france!
    Och maken är i skrivande stund på ciao ciao o hämtar pizza

Innan dess drack vi en nyare Penfolds men ack så gooood efter en härlig sönda i pulkabacken och efter det pingis o promenad!

Jag vill iaf att du ska veta Lappis att oavsett nhur jä'kla bra du har det och vad som än händer - är jag glad att du orkade palla dig iväg igen

• snaily

Oj, nu börjar snart "Tingas" program ju!

Tinga
    Tack!
    Svarta oliver och saltgurka - underbart!

AM, har prackat på dig ännu mer släkt nu.

• FruCicci

ååå Tinga - det låter ju bra. Spenatsoppa ör ju dessutom skitgott

Nu börjar det!!1

Vickan, härlig mamma!
    Och jag antar att du shoppade tilräkligt hörrom dagen eftersom du inte hörde av dig. Nu nhar jag en ihopaplockad kasse till någon annan Ska nog ge den till gudmors dotter.... så inget arbete i onödan

• Lapinette

Cicci - vår husvin är en Penfolds Kalimna bin 28 ... mums! Och i fredags blev det middag på Ciao Ciao. Härligt med Dubai.

Tinga - låter helt rätt med ansiktsbehandling och egen tid. Det är du sååååååå värd!

Nej, dags för lite röding.

• viktualia

Cicci - jag försökte slänga in en kommentar igår.. men jag vet inte om den fastnade.... grejen var i alla fall att jag var lagom matt efter dopet och hade ingen ork att dra in till stan. Jättebra om kläderna kommer till nytta ändå!!

Och vi börjar få ett hyfsat lager efter diverse tillskott! På torsdag har min grav gått så långt att det är ok att föda på hålans BB (föder man förtidigt så får man åka till grannstaden).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter