• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Vännerfan

Mugglan, Vad trist med utebliven glad gubbe! Hoppas att han är tillbaka nästa månad; det tror jag att han är! Sen vet jag inte om de där testerna är 100% tillförlitliga heller. Flytningarna stämde ju?! det blir VISST fler barn i er familj! *optimisten har talat*

Fru AM, Tack för länktips på rea-kläder!
    Det är ingen som vet var man hittar en benvit/beige gravidkofta med nån sorts band/knäppning under bysten? Jag saknar nämligen en sådan i min garderob! Har en svart och den använder jag så mycket nu att jag är trött på den och inte passar den klockrent alltid heller. De flesta tröjor jag hade förra gången är för små nu. Toppar har jag många, men det är ju så kallt att det inte räcker att bra ha det.

Telis, Vilken liten goding! Nu blir man ju allt lite bebis-sugen! Hoppas din mjölk rinner till nu också!

Har haft en bra dag. Var ju på lekland och det var stor succé. Pojkarna sprang som tokiga mellan rutschkanor, bollhav, trehjulingar och annat. Kan verkligen rekommenderas! Men det var tur att grannen var med, för ofta ville de ha med någon vuxen upp bland klätterställningarna och jag är smidig som ett kylskåp nu, så det var inte så lätt... Sen somnade Prinsen så jag tog en sväng på stan. Letade upp några inredningsaffärer jag inte varit inne i, som jag ska besöka vid tillfälle. Nackdelen med en liten stad är att sådana affärer stänger redan vid 14 och klockan var strax efter. Sen har han tittat på Blixten på film och så har vi lekt med lera och läst böcker tills min rygg nästan gick av. Snart dags att lägga sig så jag orkar med morgondagen också.

Kram!

• Lapinette

Telis - välkommen hem! Din beskrivning av din känslosamma dag låter nästan som min och jag kan inte bortförklara den med varken babyblues eller mens utan det är nog mest för att jag är utarbetad och trött ... så jag gråter för allt.

snaily - låter nästan som Ciccis kompis som var i Spanien och sedan hos Rådestad och sedan blev gravid men hon (om jag inte minns helt fel) hade inte gjort någon operation tidigare samt endast 3 IVF. Och visst det är dit jag ska i början på februari för att sövas ned, undersökas och om det finns någon vägg som han tror kan vålla problem då även ta bort den.

• fru AM

Vänner: det duger inte med denna cardigan (ok inte benvit men någorlunda ...): www.4mom.se - skriv in Wiri i sökfältet

• fru AM

Vänner: det duger inte med denna cardigan (ok inte benvit men någorlunda ...)??? : www.4mom.se - skriv in Wiri i sökfältet

... blev bättre med frågetecken i den meningen ...

• Ore

Telis: Skönt att vara hemma Och nu har du ju även kommit igenom babublues-dagen. Passa på att njuta ordentligt, Televinken kommer växa såååå ruskigt fort. Och ta mängder med foton!!!

Begravningen är för min gammelmormor, hon var nästan 90 och har varit dålig ganska länge, så det var inte oväntat med självklart litet ledsamt ändå. Jag är dock väldigt glad att jag valde att åka och hälsa på henne i tisdags, så att hon fick träffa lillkillen. Fick jättefina kort på dem, samt kort på fem generationer. Jag funderade på att åka nu på tisdag istället, eftersom jag ändå skulle till den staden då, men jag är oändligt glad att jag ändå valde att åka då!!!

Vänner: Jag köpte en sådan kofta i början av min graviditet, på Sisters. Inte en gravidkofta egentligen, men eftersom den var vid från skärningen under bysten så funkade den jättebra. Men det var i våras, så just den modellen finns väl sannolikt inte kvar...

Låter som en härlig dag med lekland och allt, men jag kan förstå att du var trött i ryggen sedan...

Lappis: Försök att ta det litet lugnt, trött och utarbetad låter inte bra... Ta hand om dig!

• Vännerfan

Fru AM,

Tack! Jag såg den koftan och den är verkligen helt i min smak! Jag gillar den färgen också, men en rosa (för den ser rosa ut på min skärm) blir inte lika användbar och så innehåller den ull. Med den kragen kommer ju ullen direkt mot huden och det kliar så tycker jag. (Så där hade jag visst ytterligare ett krav jag inte tänkt på själv!) Men annars är det precis en sådan jag söker!

Ore, Jag kan ju alltid kolla på Sisters i alla fall, så tack. Man vet ju aldrig vad de slänger fram under rean.

Lappis, Vad jobbigt att bli så fort trött igen efter en vilosam resa. Hoppas du kan ta det lite lugnare idag!

Typiskt nog valde Prinsen att ta en extrem-kort nattsömn i natt (för att vara han). Så jag har legat utslagen i sängen nu på morgonen medan jag kommit med olika förslag på aktivieter till honom. Just nu pusslar han. Fick ett förslag nyss om att folja med ut och åka skridskor, men då han verkligen inte gillade det förra helgen är det nog inte lönt.

• Vännerfan

Piggelin, Vad bra att födelsedagen blev lyckad!

• Lapinette

Piggelin - vill ju veta vad ni gjorde på din stora dag!!! Och du har öppnat en ny restråd ... vill se dig där med!

Vänner - ja så utvilad som jag var för en vecka sedan och så stressad jag varit denna vecka ... jäklar vad det kan vända snabbt. Men den här veckan kommer att bli bättre och eftersom jag förhoppningsvis (jag har ju inte börjat med sången än) har gjort de största bitarna till brorsans fest så behöver jag inte känna mig stressad för den sakens skull heller.

Ore - gammelmormor på nästan 90 år! Du måste ha en ung mamma ... ehhh...det är ju jag som har en gammal mamma (hon var ju heeeela 35 när hon fick mig!). För min mormor som gick bort för några år sedan var 92 år. Och visst är det jobbigt när familjemedlemmar går bort även om det är väntat.

• FruCicci

HERREGUD, detta är min lilla dotters gudmor som har delat med sig på fl
    Ta åt er ni som vill, det är den mest fantastiska historien jag har hört, och hon har verkligen gjort den förkorta, vilket helvete de har gått igenom till de träffade läkaren på Sabbatsberg!

Särskillt till dig Lappis, jag vet att du är inne i din adoption o kommer få din lilla söta son eller dotter den vägen, som det ser ut, men snälla ta detta i beaktning!
    Jag vill så gärna att fler ska få sina solskenshistorier (även om ett barn från ett annat land också är det...)

snaily skrev 2010-01-16 20:00:02 följande:
    Ni är hemma igen alltså Telis?? Hur mår ni?Lappis - låter det här bekant? www.familjeliv.se/Forum-7-148/m50078787.html Visst ska du dit snart?
  • FruCicci

TELIS, vännen!!!
    Jag bölade också! Med dottern, känner igen mig! Min mjölk var lite seg i början med henne och jag var så chockad att det var en flicka, så jag bölade för allt jag med, i min ensamhet.
    Men det är som AM skriver ett bra tecken, ju mer de suger suger suger, desto mer frigörs hormonerna och så rinner mjölken till, det brukar ske på 4e dagen.
    UNDERBART att ni är hemma igen
    Han är verkligen fin, er lille son.

Med Victor fick jag städmani, men det kanske har att göra med att det var byggkaos hemma när han behagade dansa ur mig 1 månad för tidigt!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter