• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Men är det inte så med Tingas grabbar att de är finsmakare?

Mugglan - så klar det blir fler ägg i din "korg". Tror knappast du har hamnat i klimakteriet redan.

Snaily - nu är jag redo för ytterligare en session med bilder. Bildspelet är "enklare" att fixa än sången jag hade tänkt att skriva men måste väl ta tag i den också under dagen ... eller kanske ändå bättre ikväll efter en halv flaska rödvin . Trist att maken inte kan hjälpa till, eftersom jag tänkte skriva sången på svenska.

• snaily

Mugglan
    Inte tänka så! Tror bara den glada gubben vilar smilbanden denna månaden, för att kunna komma igen med full kraft nästa månad!

Lappis
    Hi hi, skriv sången efter några glas vin, det kommer bli kanon!

• fru AM

Tinga: JA - glömde kommentera det där med spenatsoppan - det var verkligen imponerande att de åt just det av alla maträtter! Men det handlar ju om positivt grupptryck runt dagismatbordet.

Har varit ute en provvända på stan med nya, stora vagnen. Jag avvaktar dock tills jag vant mig vid den med att lämna ett utlåtande.

Storsonen verkar ha hamnat i tonåren ett år för tidigt - trulig, sur, otrevlig, lynnig. Usch - undrar hur länge det varar

• viktualia

tjo!

Cicci - jag orkade inte med nån extrasväng in till stan.. tack för erbjudandet ändå!

Ego - har varit på makens brorsons dop. Har svårt för sånt när det är uppenbart att föräldrarna egentligen inte bryr sig om den kristna dimensionen i det hela. Men men.. trevlig tillställning....

Dags att softa hemma hos mina päron istället...

Telis - *vinkar frenetiskt* Kul med hälsningar från dig!!!

• BrudSommar2006

Tjohooooo! Vi är hemma! Vi har dock en återbesökstid imorgon eftermiddag. Astrids värden har ju gått upp lite, lite vid varje mätning sedan de tog bort solningen och jag frågade om det finns risk att vi blir inlagda igen om värdena stiger över 300 igen imorgon (gränsen för solning), nu är de uppe i 262 tror jag, men läkaren sade att om jag trodde det så skulle ni inte bli utskrivna idag så det låter lovande! Nästa provtagning blir om en månad.

• BrudSommar2006

Vem frågade om hur man samlar på Libero-märken? Det är som förut men jag såg inte heller märkena på paketen först men de sitter där. Bara att det är en vit lapp med text på nu och inte en färgglad bild som förut att klippa ut.

• BrudSommar2006

På Iris dagis är det bara stora avdelningen som får soppa en dag i veckan, på lilla avdelningen upp till tre år så får de annan mat eftersom de som just håller på att lära sig äta själva skulle ha svårt att få i sig soppa.

• BrudSommar2006

Muggles, Iris kramar om och säger saker som Såja, lilla vännen, nu är det bra. Gissar att hon hört det på dagis!

• Parnassia

Det var jag som undrade om Libero... Har upptäckt hur det var nu jag också. Det var ju bara en liten kod, på _insidan_... Inga glada kaniner längre. Kaninbilderna har man på sig till juni typ att skicka in.

Snart kommer vännerna på fördrink, vi är barnfria och sen blir det middag på lokal.
    Kram!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter