• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

usch, på mitt förrförra jobb så ringde det i ett och jag gillar att serva och så men till slut fick jag ju ångest bara av att höra ringsignalen. De hade samma på Clas Ohlson kommer jag ihåg, så när jag var där och handlade en gång så ringde deras telefon i kundtjänsten och jag började kallsvettas. Nej, fy. Nu är det skönt för nu är det JAG som ringer folk eller också vet jag om att folk ska ringa.

• Ore

Mugglan: Trist att inte ha fått glad gubbe... Ni kanske kan få till litet tröstsex just in case

Snaily: Mycket jobbgrubblerier förstår jag... Fundera ut en lönegräns, så att du vet vid vilken nivå det inte är värt att flytta, är mitt tips. Och även om det känns fel, så finns det ju ingen anledning att nämna att ni gör ivf... Tycker inte jag

Vickan: Härligt att troller ligger med huvudet rätt, och skoj med shopping!

BS: Skönt att Astrids värden blir bättre, hoppas nu att de håller i sig så ni får åka hem och mysa!

Lappis: Mingel med mat och senare dans låter som ett jättebra upplägg för fest!

Själv ska jag ha trädgårdsfest när jag fyller jämnt, nästa sommar. Måste bara fixa trädgården först

Oupsie: Attans att de inte svarar när du har laddat...

Nenne: Tiki eller inte, du kommer vara hur söt som helst...! Denna klänningen skulle jag köpt till syrrans bröllop utan att blinka om den funnits då... www.lovelymama.se/se/article.php&art=2695084

Jag vill också gå på bröllop! Jag och lillkillen klarade ju av fyra möhippor i somras Tyvärr var tre av bröllopen på samma dag så vi fick prioritera...

Hmm, ber om ursäkt för allt jag glömt att kommentera... Det var många sidor att läsa ikapp

Jag är också litet nedstämd pga dödsfall i släkten... Det var min gammelmormor. Hon var nästan 90, och har varit dålig till och från ett tag, så det var inte oväntat men ledsamt ändå. Vi hälsade på henne tidigare i veckan, och jag fick så fina kort med henne och lillkillen. Fick även kort med fem generationer. Och jag är ruskigt glad att vi inte väntade till nästa vecka med att åka, vilket vi funderade på...

Idag har jag varit på återträff med föräldragruppen. Det var "bara" tre bebisar av fem där, men det var skoj! Kommer träffa dem och fler föräldrar igen nästa vecka, då det är baby-massage.

• viktualia

Nenne - ååå jag minns dina rätt svettiga utläggningar om det jobbet.... det måste varit när vi var oktoberbrudar samtidigt som vi tjatade om det?!? då innebar väl varje samtal en massa jobb... Så är det oftast inte för min del utan jag svarar på frågor om hur min bransch funkar snarare...

• Lapinette

Ore - hade gärna haft en stor trädgårdsfest om vi bara hade haft hus. När jag fyller 50 får det bli det!

Fick precis en stor härlig bukett med tulpaner här på jobbet för att det är tulpanens dag idag. Gillar deras personalpolitik här.

• Parnassia

Vickan: Japp jag var garanterat där om det var en tillställning tredje helgen i januari. Men jag kan inte minnas i vilken stad. Påminn mig!
    Grattis till unge på rätt håll och lite shopping!

BS! Håller tummarna för att kvällens prov ska vara bra!

• Parnassia

Heja Oupsie! Ladda om till på måndag och ring! Jag hatar också sådanadär samtal, så du har min fulla förståelse och peppning.

Vi har fått barnvakt imorgon kväll nu och ska ut och äta med ett gäng kompisar. Trevligt! Måste maxa livet med sånt nu framöver eftersom det så småningom kommer bli total stiltje pga korvens ankomst.

• viktualia

Parnassia - jag tänker på festen när vi var i hålan på Ä och det var sjukt kallt ute...

Ore - beklagar sorgen efter gammelmormor och VILKEN tur att ni kom iväg!!! Trollet kommer att komma ganska precis ett år efter att min egen sötmormor slutade sina dagar.. hade hon lyckats leva hela 2010 så hade hon fått uppleva inte mindre än tre barnbarnsbarns ankomster! Nu dog hon innan någon av oss kusiner hann bli på smällen....

• nennesjuttioåtta

vickan
    ja precis, det var då i oktoberbrudssvängen. Snacka ekorrhjul. Usch! No more! Men jag lärde mig ju läxan att man inte är oersättlig (iofs blev de tre på min gamla tjänst) och att ingen tackar en för att man jobbar sig in i väggen. Nej, nu föredrar jag att jobba för att leva och inte tvärtom.

• MSW

Ore: Tråkigt med dödsfall! Men vad skönt att ni hann åka dit och hälsa på!!

Nu har jag lagt upp lite saker på tradera och ett lokalt "annonstorg"-a la blocket! Hoppas i första hand att det ska ge lite mer plats i förrådet och i andra hand gärna lite pengar också! Hur mycket fick du för stövlarna förresten Vickan?

• viktualia

MSW - fniss fniss. jag fick 160 spänn för dem.. hade betalat 899.. KLANTVICKAN!!! Men det var enkelt att sälja dem på tradera, så jag vågar nog mig dit fler gånger om det blir mer jag får för mig att sälja!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter