• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Tack för tipsen Cicci!Jag köper den begagnat av min syster, så billigare än så kan det definitivt inte bli. Det ordnar sig nog.

• nennesjuttioåtta

Muggles
    fick du inget utslag på ÄL-testen? Eller har du kollat med VUL?

• nennesjuttioåtta

mugglan
    groummmppppfffhhhh!!!!!!!!!!! *kramar om länge och varmt och skönt*

• muggles
    Lapinette skrev 2010-01-15 11:38:25 följande:
    Förresten en liten fråga. Kan man ha mingel typ öppet hus med lite mat som man får stå och äta typ från 17.00 och senare på kvällen ta bort maten, fram med groggvirke och köra dans? ... jag funderar vidare på min skräcködlefest.
    Självklart!
  • muggles

Nenne: nix inget utslag. Borde ha blivit det igår men tänkte att det kan ju bli senare ngn dag ibland men inget i dag heller. Det är den där jävla åldern som ställer till det Varför skulle just jag (som är så gammal) åka på MA?! Varför kunde jag inte fått ett sketet tidigt MF som kom ut direkt istället - då hade jag kanske varit gravid igen nu. Nu är jag lite deppig igen

Men försöker desperat rycka upp mig...

• muggles

Cicci: håller helt med dig - klart man ska fira på sitt bröllop!!! Jag förstår inte alls att man inte serverar alkohol. Jag tycker precis som du att ingen ska helst bli för full (el iaf pinsam) men lite glad i hatten får man bli! Jag hade askul på mitt eget men blev inte ens bakis - en perfekt salongsfylla!

• nennesjuttioåtta

muggles
    Önskar att min spådom slår in snart!

• muggles

En kompis till mig var på ett frikyrkligt bröllop där de inte serverade alkohol. De hade bjudit 150 pers så de hade tydligen inte råd med alkohol... Tycker jag är helt fel prioriterat! Hon sa att det var det tråkigaste bröllop hon varit på...

• muggles

Men jag är fortfarande glad över ditt plus Nennelainen!!!

• muggles

Vad jag menade var att ibland kommer jag på att "Nenne är ju gravid" och då blir man så himla glad! Trots att du varit gravid ett tag nu så har det inte riktigt sjunkit in tror jag

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter