• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Oupsie

EA, ah, inte såld på pilates än alltså . Tror att man måste ge det några gånger. Oh, hoppas att ni gillar huset på söndag, men jag förstår att ni funderar en massa, jag hade också varit lite tveksam till pool. Det känns som att det kanske är mer jobb än man vill ha? Eller det kanske inte är så jobbigt alls, jag vet inte. Man kanske kan hitta en pool boy .

• nennesjuttioåtta

Cicci
    woaaah, jag hade också blivit rädd om jag hamnat på ett sånt bröllop. Hjälp! Det är inte mycket jag tycker är läskigt men sånt där ger mig kalla kårar. Mer än harkrankar till och med.

• Fru E

Oupsie-enligt mina kollegor som har pool så är det inte så hemskt mycket jobb med pool har försökt läsa lite på nätet med och det verkar helt ok med jobb kontra badmöjligheterna som man får

• Oupsie

En kompis till mig ska gifta sig i vår, och så vet jag två par till som ska gifta sig i sommar men vet inte om vi kommer att bli bjudna eller om det kommer bli bröllop av det lite mindre slaget. En kompis till maken vill gifta sig i sommar men det beror lite på om de kan få ihop lite pengar. Så det kan bli 5 bröllop, eller 2. Men två är bättre än inget .

Har flera kompisar som borde gifta sig . Jag har en ganska oromantisk syn på bröllop och tycker minsann att folk kan gå och gifta sig av praktiska skäl . Förutom att det i många fall är praktiskt så är det ju kul med fest också .

• FruCicci

Nenne, det var super läskigt. Tänk att jag skulle förklara för barnen varför alla var helt hysteriska runt omkring och sen bibehålla lugnet själv. Det var inte i ngn kyrka heller utan i ngn konstig aula... huuuaa.
    Jag älskar att ta med mig sonen i kyrkan o lyssna till körer och tända ljus och insupa atmosfären, så jag är inte emot kyrkor liksom och deras besökare. Men när det är vissa sorters anhängare, då säger jag tack o hej leverpastej!
    Men man föds väl in i olika samfund, har svårt att se att man helt plötsligt som vanlig 35 åring vill börja skrika i tungor och dyrka någon särskild gud (undantag finns ju så klart).
    Nåväl.
    Intressant är det iaf

Det är kul att tråden har olika tjejer med olika religiös och politiskt och samhälls och vad det nu kan vara för något... bakgrund
    och alla är så gulliga och hjälpsamma mot vararnda och så vidare.....

• fru AM

Någon som vet varför Facebook slutat skicka mail till mig när jag har ett nytt meddelande eller när någon kommenterat min status? JAg har inte ändrat något i mina inställningar!

• FruCicci

Här sitter jag och dricker kaffe med mellangrädde i och äter rostat bröd med bregott och marmelad, freeeedag
    Måste grunda inför kvällens vin

• fru AM

Själv laddar jag inför att hämta dubbelvagnen! Sen kommer jag glida fram som ett slagskepp genom stan. Det enda tråkiga (för mig alltså) är att Hektor kommer sitta framvänd så jag inte kan titta på honom. Förstår inte att han var till salu för några månader sedan - nu är han ju så gullig, snäll, följsam, rolig etc att man vill äta upp honom istället ...

• FruCicci

AM, de skickar inte till mig heller, jag har inte heller ändrat något.... blev väl för jobbigt

Oupsie, jag älskar att gå på pampiga bröllop och klä sig fin i klänning. Frack bröllop är roligast! Men det håller inte maken med om. Vi var på Frack bröllop i maj, en strålande vacker dag. Maken hamnade med solen i ryggen hela midagen Stackare. Lite varmt, ha ha ha.
    Men av praktiska själ gifter man sig ju dels, men oftast för att visa sin kärlek för hela världen med.
    Tänk 5 !!!!!!! bröllop kanske det blir. Jag är int bjuden på något bröllop
    Jag vet inte ens om det är ngn som kommer att slå till, så jag kan inte ens hoppas på att få bli bjuden. Hmmm.
    Min bror har inte goift sig, men han är i det där facket att han har 2 små barn och antagligen gör en mini affär av det, jag hoppas att hans tilltänkta har en annan syn ddock....

• Parnassia

Oj vad ni skriver! Har ägnat halva förmiddagen åt att läsa ikapp, borde ägna hus och dotter en stund nu

Men jo, Vickans bröllop var mycket trevligt även utan alkohol. Vi bodde fö på ett supermysigt pensionat också. Jag har ju vänner i lite samma kretsar som Vickan och har också varit på "nyktra" bröllop som varit bättre än sådana med! Så det hänger inte alltid ihop, alkohol och bäst fest.
    Men nu pratar vi inte mer om alkohol, jag är så j-vla sugen...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter