• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Undrar om det är mitt sneda bäcken som jag har ont i (som jag brukar ha då och då) eller om det är foglossning redan? För annars brukar det göra ont i ena sidan men nu gör det ont på båda och mer mot mitten (svanskotan). Varje dag, stegrande mot kvällen.

• nennesjuttioåtta

Ja, var är Hattis och Porchez?

• MuffinsTönt

Nenne
    Nej, inte foglossning. Usch, det är de få saker som jag ryser när jag tänker på graviditet. Inte för att jag behöver tänka på det nu men du fattar...

Själv har jag skitfanbajsont i "mitten mot svanskotan" när jag har mens. Fan för mens!

• fru AM

Nenne; önskemål om längd noterat - ska hålla utkik!

• FruCicci

Nennne, jag har massa klänningar, som det är strech i och som är halvlånga på mig. Du får gärna låna!

Hallå hallå.....

Träning....... har ingen kommentar alls! Jag är värsta soffpotatisen nu och har gjort mitt för 40 år framåt tidigare

Hus med pool EA, låter grymt!
    Vårt hus i södra sverige blir nog inte av, även om vi inte helt har släppt tanken. Jag har kommit på att jag trivs att bo i innersta o i min stadsdel i någon form av våning, så det blir nog att vi är kvar

Snaily, jag har en kompis som är hack i häl med dig! Hennes ÄP är troligen 22 januari, de håller på nere på MAS. Jag berättade om dig, men jag sa helt fel ag äggblåsor, 18 stycken skrev du i går, det är ju sjukt mycket, även att de ärsmå väl?

Frikyrkor.... Vickan, varför väljer man en lokal som inte serverar alkohol om man ändå dricker själv? Är det för sina än mer frikyrkliga nykterist vänner skull?
    Intressant hur som!
    Jag var i ngn pingstkyrka för länge sedan på ett bröllop, säkert 15 år sedan. Men det gör jag inte om, jag tyckte det var otäckt när alla började skrika i tungor och brudgummen stod o vifftade med händerna i det blåo rabblade massa mitt under akten.
    Jag var där med 2 barn, det var deras fd barnflicka som gifte sig, de blev så rädda att jag var tvungen att gå!!!!!

ååå min mamma kommer till mig nästa helg
    Maken ska iväg med sina kompisar o åka skidor i Schweitz, så mamma och jag ska ha myshelg i sthlm.
    Lappis eller ngn annan restaurang van människa i mina kvarter.
    Jag vill gå på ngt bra ställe för lunch.
    Försökte boka verandan pöå Grand Hotell i går, men det var fullt!
    Något i den dimenssionen som ni har koll på? Funderade på Berns, men jag har inte ätit lunch där på länge.
    TIPS?

• FruCicci

Nennne, jag har massa klänningar, som det är strech i och som är halvlånga på mig. Du får gärna låna!

Hallå hallå.....

Träning....... har ingen kommentar alls! Jag är värsta soffpotatisen nu och har gjort mitt för 40 år framåt tidigare

Hus med pool EA, låter grymt!
    Vårt hus i södra sverige blir nog inte av, även om vi inte helt har släppt tanken. Jag har kommit på att jag trivs att bo i innersta o i min stadsdel i någon form av våning, så det blir nog att vi är kvar

Snaily, jag har en kompis som är hack i häl med dig! Hennes ÄP är troligen 22 januari, de håller på nere på MAS. Jag berättade om dig, men jag sa helt fel ag äggblåsor, 18 stycken skrev du i går, det är ju sjukt mycket, även att de ärsmå väl?

Frikyrkor.... Vickan, varför väljer man en lokal som inte serverar alkohol om man ändå dricker själv? Är det för sina än mer frikyrkliga nykterist vänner skull?
    Intressant hur som!
    Jag var i ngn pingstkyrka för länge sedan på ett bröllop, säkert 15 år sedan. Men det gör jag inte om, jag tyckte det var otäckt när alla började skrika i tungor och brudgummen stod o vifftade med händerna i det blåo rabblade massa mitt under akten.
    Jag var där med 2 barn, det var deras fd barnflicka som gifte sig, de blev så rädda att jag var tvungen att gå!!!!!

ååå min mamma kommer till mig nästa helg
    Maken ska iväg med sina kompisar o åka skidor i Schweitz, så mamma och jag ska ha myshelg i sthlm.
    Lappis eller ngn annan restaurang van människa i mina kvarter.
    Jag vill gå på ngt bra ställe för lunch.
    Försökte boka verandan pöå Grand Hotell i går, men det var fullt!
    Något i den dimenssionen som ni har koll på? Funderade på Berns, men jag har inte ätit lunch där på länge.
    TIPS?

• Lapinette

Muffinstönt - instämmer gällande mensen men jag får ont i magen ... ryggen klarar sig fin-fint.

• fru AM

Nenne igen:
    Flera fina (i a f min smak) på denna sida: www.mammaklader.se/

Tror inte du har fula ben - men vill du absolut inte visa upp dem för tydligt och inte vill ha lång klänning (tipi ) så är klänning + tights en räddning för oss i mammasvängen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter