• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • sweetstreet

Tinga,
    HÄRLIGT!!
    å vad glad jag blir att det går så bra för killarna på dagis!!!!!

• fru AM

Oj Snaily vad spännande med jobbet! Fast jag förstår hur du tänker. Det viktiga är ju att du gör vad du vill (och som också funkar för maken såklart) - man måste tänka på sitt eget bästa och inte stanna kvar "för arbetsgivarens skull" ... "Arbetsgivaren" är sällan lika hänsynsfull tillbaka nämligen. Likaledes ska du inte vara alltför frispråkig om IVF:en på intervjun tror jag ... Som någon tidigare skrev: anställer de en kvinna i din ålder utan barn så räknar de (om de har något mellan öronen) med risken för en föräldraledighet.

Det är ju toppen att du får komma på intervju! Vad bra du är!!! Heja Snaily! Jag och Hektor kan komma upp och hålla handen på måndag om du vill (han kan behöva se världen lite)!

• sweetstreet

Tinga,
    Eh.... Hm, men så blir det många typos hela tiden också........

• sweetstreet

Nu MÅSTE jag tillbaks till jobbet!
    tjingeling på er alla!!

• snaily

TACK så mycket Sweet, Tinga, AM!!
    Vad gullig du är AM, tack för erbjudandet

Fast arbetsgivaren skiter jag högaktningsfullt i om jag ska vara ärlig det är nämligen staten, rättare sagt ett statligt verk i Izzies stad. De som kommer bli ledsna över min eventuella uppsägning är bara kollegorna här, och de tycker jag ju väldigt bra om för det mesta.

Sweet
    Jag har besökt den här arbetsplatsen flera gånger och det verkar vara hur trevligt och bra som helst. Det jag inte vet något om än är förstås LÖNEN, och det är ju en rätt viktig bit...

Ååå, vill också se Televinken!

• snaily

Izzie - vad gräsligt med allergisk reaktion! Har det blivit bättre? Får du någon medicin mot det nu?

Tinga
    HURRA vad bra det verkar gå för killarna på dagis! Och ätit har de gjort också, heja heja!

Piggelin
    Jättegrattis på den stora dagen, hoppas du fått hitta på något spännande!

Lappis
    Japp, du gissade rätt på dag för ÄP! Hoppas hoppas det blir långtidsodling, i så fall borde det bli måndag om det blir någon ET. Huu vilken jobbig väntan det kommer bli!
    Håller med om att den korta klänningen låter super!

Mugglan
    Var i Australien bodde du? Vet inte om vi avhandlat det tidigare men maken min bodde ju i Perth i två år.

Vickan
    Trist med dålig BM men hoppas ni träffar några andra trevliga föräldrar att hänga med framöver!

• viktualia

HEJA Snaily!!!! Vi får pompoma på måndag!!! Och din make som blir "medsläpad" i så fall, får ju ända tillgång till en bredare arbetsmarknad där.. oavsett vad han är på jakt efter.. än där ni bor nu... tror i alla fall lilla jag...

Fusk med er som sett Televinken.. men å andra sidan har vi ju blivit lite "lätt" bortskämda här med närmast onlinerapportering... maken och jag ska på studiebesök på BB på tisdag och då ska jag ställa alla dumma frågor... tex om mobiltelefoner, mat, nätverk till dator och annat knas....

• fru AM
    snaily skrev 2010-01-14 20:17:00 följande:
    Det jag inte vet något om än är förstås LÖNEN, och det är ju en rätt viktig bit...Ååå, vill också se Televinken!
    Du kan ju alltid börja intervjun med att säga att du måste ha en riktigt fet lön eftersom ni håller på att göra ivf!
  • viktualia

Tinga - himla najs att sönerna "skött" sig på dagis! Heja Piff och Puff!!

Snaily - statliga verk som arbetsgivare är väl en dröm *garvar glatt*

• fru AM

JA, Tinga - vad bra med dagis. Killarna verkar komma in i det nu, eller hur!? Även ätandet lät som det gått framåt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter