• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Gäller bara att hitta en snygg klänning med plats för en liten putmage.

• snaily

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-15 08:43:26 följande:

Förstår dock våndan, men oftast blir ju ens val i livet det som gör att man är den man är. Så oavsett stanna eller gå så blir det ju rätt till slut ändå.
    Det har du ju alldeles rätt i! Men oj, så filosofiskt det blev såhär på fredagmorgonen!
  • viktualia

Oupsie - fniss! hade ju varit rätt coolt att hamna på samma ställe som dig.

Gaybröllopet blir i SvK och inte i min frikyrkosnurr. Min kära make är aktiv i SvK och så även hans bästa kompis!

Frikyrkobröllop - det är rätt olika hur man ser på alkohol inom den världen. En ledtråd brukar vara att kolla vad det är för festlokal - är lokalen en del av kyrkan så blir nog evenemanget alkofritt. En annan ledtråd är om man känner brudparet så väl att man vet om de dricker eller inte. Själv omges jag med frikyrkovänner av båda "slag". Har även varit på bröllop där brudparet valt en lokal som gör att de inte får servera alkohol, fast att paret annars dricker. Allt är möjligt!

• fru AM

Aaaah - ser fram emot långa klänningsdiskussioner och utväxlande av länkar! När är bröllopen, Nenne?

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-15 08:44:59 följande:
    Gäller bara att hitta en snygg klänning med plats för en liten putmage.
  • Fru E

Oupsie-visningen av huset är på söndag har ångest fram och tillbaka om vi verkligen ska köpa hus, vad gör vi med all plats, vill vi ha pool etc etc *sliter mig i håret*

Pilates ja, vet inte riktigt vad jag tyckte egentligen. Har varit på ett pass för många år sedan och responsen var nog likadan att det inte riktigt är min grej direkt. Men samtidigt så vet jag innerst inne att jag behöver stärka upp musklerna kring bäckenet och ryggraden om jag ska bli av med det ryggonda. Var mycket att tänka på med in och utandning, göra knipövningar så man spänner bäckenet och nedre delen av mage och till sist skulle man sträva efter att förlänga nacken uppåt. Allt på en enda gång vilket skapade lite kaos, hmmmmmm. En del övningar gick bra men en där vi skulle rulla med ryggen gick sådär, ledaren sa att så länge jag inte fick mer ont efteråt så gick det bra. Summasumarum så tror jag att jag behöver det även om jag inte har hittat hur man gör än

• Lapinette

Åhhhh... ämnen som även jag kan lägga mig i (m a o det handlar inte om barn).

Muffinstönt - nu har jag inte all info men jag säger ÅK!!! Har man möjligheten att bo utomlands en tid, ta den.

Gällande bröllop så har i princip nästan alla mina vänner gift sig och de som fortfarande är singlar är jäkligt bra på det dvs att vara singlar. Makens vänner är skittråkiga och flera har varit tillsammans länge och har barn men inte gift sig . Vill absolut gå på fler bröllop! Senast, här i november, blev vi snuvade på ett då en av mina vänner hade gift sig i smyg och berättade på sin inflyttningsfest.

Och så instämmer jag i ... FRRRRRRRRREEEEEEEEDAAAAAAAAAG!!!

• Fru E

Snaily-*klappar händerna* roligt och spännande att du blev kallad till intervju . Kan förstå att det är svårt att sätta kollegorna i knipa, är själv likadan med sådant. Viktigaste frågan är väl om du/ni vill flytta och om lönen är "ok"

Nenne-putmage är sååååååååååå fint!

• Lapinette

EA - du får ge pilates några gånger för att se om du kommer in i det och börjar gilla det. Själv har jag ju lite svårt för de där "lugnare" passen men försöker emellanåt att gå då jag vet att de är jäkligt bra för kroppen (har dock inte provat pilates).

• MuffinsTönt

Ea
    Jag tränar på Sats och där har de olika "vita passer". Jag gillar deras "allt-i-allo" passer. Där yoga,tai chi, pilates är med. Tror det heter Flow och Body balance. Lagom intensivt för att tänka på andning och träna. Nu vet jag inte vart du tränar men jag tror att många ställen har liknande passer.

• Fru E

glömde

ffffffrrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedag!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter