• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Lappis-jag är likadan med träningen! Ska jag träna vill jag ta ut mig och vara slut vilket gör att det inte känns som om man tränar med pilates.
    Andningen var verkligen ett kapitel för sig och även att komma ihåg att knipa med bäckenet men inte med rumpan som jag redan har problem med *harkel*. Men jag ger det några gånger till och ska öva lite hemma tänkte jag

• Fru E

Muffins-tai chi har jag tränat för många år sen men kommer inte ihåg rörelserna riktigt. Ledaren som vi hade på pilatesen är jättebra och man kan fråga vad som helst utan att känna sig dum.
    Men attans vad svårt det är att INTE spänna rumpan när man ska knipa med bäckenet och dra in naveln

• MuffinsTönt

Va? Ska man INTE spänna rumpan när man spänner bäckenet? Visste jag inte! Haha, då har jag gjort fel utan att veta dt.

• Lapinette

Jag har alltid sagt att jag ska börja med tai-chi när jag är pensionär ... liksom golf (när folk frågar varför jag inte spelar golf).

Andningen (vid t ex yoga) har jag också svårt för. Kan komma på mig själv att jag helt plötsligt har slutat andas när man gör någon krånglig övning.

• Lapinette

Ja, lite spänd blir väl rumpan automatiskt?! Säger kaninen som nu sitter på kontorsstolen och spänner som bara den.

• Fru E

Muffins-ledaren hade riktigt bra liknelser, tex när man ligger med bäckenet i neutralt läge (dvs platt mage så man kan ställa ett glas där). När man ligger där ska man tänka sig att man ska ta på sig ett par riktigt tajta jeans, dvs då suger man automatiskt in magen och bäckenet men du ska helst inte knipa med rumpmusklerna utan låta bäckenet jobba. När man låg på mage så skulle man tänka att man fick en isbit på magen, dvs man drar upp naveln från golvet för att det är kallt

Lite spänd rumpa får man alltid men man skulle försöka undvika att spänna den helt och hur lätt är det!?!

*rullar vidare på min pilatesboll för att slappna av musklerna*

• Fru E

Lappis-har upptäckt att jag sitter mest avslappnad i skräddarställning enda ställningen som inte gör ont i ryggen i princip förutom bollen då

• Lapinette

EA - ahhh... det funkar! Men som sagt, lite spänd rumpa blir det med automatik.

• nennesjuttioåtta

Pilates
    blev en trevlig upplevelse när min träningskamrat rullade av bollen. Annars fick jag väldigt ont i bäckenet av det, men det är nog bra att gå några gånger för att få in övningarna och så.

AM
    Första i april (v20+??)och andra i mitten av maj (v28). Helst en lång klänning tror jag, för jag har så fula ben. Fast å andra sidan är jag så kort så då ser jag väl ut som en liten tipi.

• MuffinsTönt

Skräddarställning är skön! Eller var skön. Nu kan jag inte sitta så längre. Högraknät gillar inte det.

Ea
    Ledaren sa också liknande saker. Jättebra tycker jag! Gillar "drar in svansen mellan bena" beskrivningen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter