• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Cicci - fniss... det är nog en vanesak det där med fester med och utan alkohol. Jag är så van vid att typ halva min bekantskapskrets inte dricker eller att åtminstone stora fester som bröllop hålls på platser där man inte får servera alkohol. Så jag tycker att de festerna är minst lika pampiga som de med alkohol. En fördel med "torrlagda" fester är också att alla engagerar sig mer i underhållningen/feststämningen eftersom den inte kommer "automatiskt" med spriten om du förstår hur jag menar..... Och det är en viss skillnad på skolmatsalar i vanliga skolor och pampiga kåkar på vischan som inrymmer folkhögskolor....

För egen del valde dock maken och jag att hyra en festlokal här i hålan som inte har ett dugg med nån kyrka att göra, utan hör till makens företag. Och vi serverade alkohol.

Huruvida vår bröllopsfest var skoj även om man inte drack alkohol, kan ni fråga Parnassia om eftersom hon var där med lilla E i magen! *ler glatt*

• fru AM

JAg blir nästan full i skratt Cicci - du är så cool som ändå överväger att ta med barnen på Grand t ex. I mitt huvud är "Livia" och "Grand" två begrepp som är så långt ifrån varann som det är möjligt. Fast det är klart - de har ju haft rockstjärnor boende där som KANSKE uppfört sig som jag tror hon skulle göra (TV-apparater ut gnom fönster osv)

• FruCicci

Fan, Berns fullt med.

Victor har varit på Grand många gånger, dock inte verandan

Jag vill äta lyx lunch, men det går inte att få bord, är de löne helg eller?

Det får bli enkalre lunch och sen mer champagne i cardierbarne sen

nu ska jag ta min skorpa

• FruCicci

AM igen, funderade på Ulla Winbladh ett tag, men det lär väl vara fullt med...
    Ska kolla Djurgårdsbrunn, tack...

• nennesjuttioåtta

shit vad ni skirver, flera sidor att läsa ikapp REDAN! AAAAH!!

• fru AM

Barn är olika ... Storsonen var en dröm att ha med på restaurang. Han var med överallt och har nog somnat i de flesta krogsoffor som finns. Livia är dock lite livligare ... Hektor verkar gå i sin storebrors fotspår - vi brukar luncha på Anglais.

• nennesjuttioåtta

tack AM!!!

Vickan
    jag har inte så många klänningar, de jag har har jag använt på bröllop redan och de har definitivt ingen plats för någon mage. Däremot skulle de sitta fint över tuttarna nu *flashar*

Mina ben är ju vita, ganska tjocka för resten av min kroppsbyggnad och dessutom helt blåsprängda. Det finns iofs strumpbyxor men det döljer inga fula knän och fotbollsvrister.

• nennesjuttioåtta

Cicci
    Vad snällt! Jag lånar gärna, om det passar.

• Fru E

*Blänger avundsjukt på Nenne vill också ha något att flasha*

• Oupsie
    FruCicci skrev 2010-01-15 09:48:08 följande:
    Frikyrkor.... Vickan, varför väljer man en lokal som inte serverar alkohol om man ändå dricker själv? Är det för sina än mer frikyrkliga nykterist vänner skull?Intressant hur som!Jag var i ngn pingstkyrka för länge sedan på ett bröllop, säkert 15 år sedan. Men det gör jag inte om, jag tyckte det var otäckt när alla började skrika i tungor och brudgummen stod o vifftade med händerna i det blåo rabblade massa mitt under akten.Jag var där med 2 barn, det var deras fd barnflicka som gifte sig, de blev så rädda att jag var tvungen att gå!!!!!
    OMG! Hoppas inte att det kommer att bli så .

Jag vet faktiskt inte om just de som gifter sig dricker alkohol eller ej, men det är flera i den släkten som inte dricker alls. Nåja, det återstår att se. Om inte annat så kommer det nog att skilja sig en del från tidigare bröllop jag varit på .
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter