• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Har FB slutat skicka mail - ÄNTLIGEN! När jag går in på min yahoo så ligger det typ 340 meddelande från FB. Är glad om jag slipper.

Jag hade också 5 bröllop på ett år. Det blev lite "jobbigt" tillslut och inte alls lika skoj med möhippor etc. Sen stod jag allihop ganska nära så det var att srkiva tal och hitta på spex på löpande band.

• nennesjuttioåtta

jag kan ju, av egen erfarenhet, säga att den där jag fick mest alkohol på var INTE den roligaste bröllopsfesten. Urk. Och pinsamt. Fast det var ju inte deras fel, för jag svalde alldeles själv.

Jag tror mycket hänger på bordsplaceringen. har man en trevlig middag (=har tur att hamna vid ett trevligt bord) så klarar man sig utan alkohol. Däremot hatar jag att dansa nykter. Sen ska man inte vara full med lösnaglar som lossnar när man applåderar efter ett tal. Nej vänta, det var inte tips ni ville ha i den här tråden, ni har ju varit med förr.

• FruCicci

AM, man ser faktiskt barnen ganska bra iaf, trots att de sitter framåtvända. Om man inte har sufletten uppe då
    Jag kör Skorpan i paraplyvagn när jag är själv med henne, den är ju framåtvänd och vi kan tom ha ögonkontakt!

• Parnassia

Att barnen åker framåt i en UJ (som jag har köpt) har jag inte ens tänkt på! Skit! E åkte bakåt jättelänge och jag älskade det, ville se henne. Hur ska det gå med korven??? Kan man montera ligginsatsen på ett håll och sittdelen på ett? Eller hur 17 funkar den där vagnen egentligen...
    *köper grisen i säcken*

• FruCicci

HA HA Nenne!
    Man sväljer själv!
    Jag tycker absolut det är roligast när man får dricka 2 glas champagne! Minst! Senska ju ingen bli packad på bröllop, men lite fräs under lack skorna är gött!
    Sen är ju bordsplacering a o!

Nähepp. Nu ska jag ut och shoppa!
    Å vad trist

• Oupsie

Cicci, jag skulle jättegärna gå på ett frackbröllop men jag tror inte att jag har någon i bekantskapskretsen som kommer att ha det. Möjligtvis några kompisar från studietiden, men vi umgås inte så mycket längre så jag tror inte att vi kommer att bli bjudna om de gifter sig. Jag älskar också att få klä upp mig i tjusiga klänningar. Balklänningar klär mig de döljer de fula benen och markerar midjan, som i alla fall brukade vara smal...

Hihi, det är varmt med frack. Det är nog bäst att inte gifta sig mitt i sommaren om man vill ha högtidsdräkt som klädkod.

EA, ok. Bra att kolla med någon som har pool.

• FruCicci

Man kan självklart ha liggdelen så du ser din korv, men i en Urabn Jungel ligger ju bebisen endast i liggdelen i 5 månader, den liggdelen är mkt liten, så från att korven är 5 månader har du inget val, då åker han framåt!
    men det går jätte bra!
    Jag har haft båda mina barn framåt, det är ju inget de tar skada av direkt! Men jag förstår ju att föräldrarna tycker det är mysigt med kontakt, men såterigen, en vanesak!

Parnassia skrev 2010-01-15 11:16:08 följande:
    Att barnen åker framåt i en UJ (som jag har köpt) har jag inte ens tänkt på! Skit! E åkte bakåt jättelänge och jag älskade det, ville se henne. Hur ska det gå med korven??? Kan man montera ligginsatsen på ett håll och sittdelen på ett? Eller hur 17 funkar den där vagnen egentligen...*köper grisen i säcken*
  • Parnassia

Men det är ju en duo som jag ska ha... Hur blir det med sufletten då?

• Lapinette

Ett av de roligaste bröllopen, om man tittar på partyfaktorn, var den jag och troligen alla andra var fullast på! Sen var det även ett av de allra första bröllopen. En kompis som gifte sig för en så där 13 år sedan.

Och bröllop är så himla skoj att gå på. Alla är glada och så fina!

• FruCicci

P,
    Du kan ha sufletten uppe, men då ser du inte den lilla bebisen, eftersom den går "över" liggdelen som du har mot dig.
    Det ä'r en gemensam suflett på UJ.
    Däremot på den AM och jag har, babyproffsens Babytravel vagn, duo - den har 2 seperata sufletter, så Victor kan ha sin uppe och den andra är bakåtdragen, så jag kan se Skorpan. Skorpan ligger fortfarande i liggdelen, den är större än UJ liggdel, hon är ju 8 månader i slutet av månaden.
    Du kanske ska sälja den och köpa en babytravel ist, den är bra ycket billigare också!
    Kolla på näter hur det kommer se ut, om du inte fattar vad jag skriver

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter