• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Lapinette, det blir till att slita i helgen då!!!

Cicci, nu kan ni ju slå till på nummer tre om mensen är tillbaka! Det verkade väl gå att övertala maken?

• BrudSommar2006

Jag har fortfarande ruskigt ont i svanskotan, undrar hur länge det kommer att ta innan det ger med sig. Fick så klart sådana där otäcka hemorrojder den här förlossningen också, undrar när de kommer att ge med sig, gör rätt ont det med. Men, men, i övrigt mår jag ju bra (även om jag hade glömt hur ont det gör att amma i början, bra att kunna profylaxandas) så jag ska väl inte klaga.

• nennesjuttioåtta

aaah hemorrojder är min största skräck, men har insett att det är ganska vanligt (väl?).

Vickan
    ja men då är den ju leveransklar när som helst!

• Lapinette

BS - japp det blir att hugga tag i bildspel, sång och inhandla lite saker. Hur ser det ur för er, får ni komma hem?

• nennesjuttioåtta

BS
    Varför har du ont i svanskotan? Får alla det eller är det konstruktionen (min pekar rätt in i kroppen av någon outgrundlig anledning)?

• MuffinsTönt

Lappis
    Det låter bra med det konceptet. Är det inte mingel då? Om man "står upp". Är inte hemma på fester o sånt.

• Lapinette

Muffinstönt - jo det är mingel och dans men inte samtidigt. Tänkte att de som har barn och bara vill komma förbi och säga grattis i sådana fall kan göra det innan själva party-partyt drar igång och de som vill vara kvar hela natten behöver ju då självfallet inte dyka upp vid 18-tiden utan kanske framåt 19.30 ... fast det är ju upp till dem. Fast som sagt ... jag har inte bestämt mig än och ändrar mig hela tiden gällande upplägget.

• MuffinsTönt

Lappis
    Ah, jag förstår. Lycka till med planeringen. Nu ska jag mest planera in när jag ska träna. Usch, att det ska känna såhär varje gång. Omotiverad, vill hellre sitta framför datorn.

• Lapinette

Ikväll blir det spinning med maken som vanligt på fredagar.

• start september

Kram till Muggles. Jag tror också på att ÄL kan flytta sig lite, så jag räknar kallt med mer än ett paket stickor nästa gång.

Bara för att ÄL inte kom just precis de två dagarna du trodde behöver det inte vara kört! Kanske en lördagspresent? Eller söndagspresent?

Sen är flytt en stressfaktor, det ska man inte förneka, kanske har det flyttat ÄL.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter