• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Mugglan-ni får köra en snabbis i duschen där sms-maraton under dagen har fixat förspelet

• Oupsie

Mugglan, trist att stickorna inte gett utslag, men det kan ju skilja på ett par dagar. Ni får väl sexa ikväll, om ÄL skulle vara sen.

MSW, skönt att vara färdig .

Vickan, skönt att det gick bra hos BM.

Ego, hade just tagit mod till mig för att ringa på en jobbannons och så svarar inte människan! Usch, nu måste jag hitta det där modet en gång till . Hatar verkligen sånt...

Snaily, ja, just nu funderar jag faktiskt på om jag ska ta det lite lugnt i vår. Men samtidigt så är jag lite nojjig över att det kanske hade varit bra att läsa den där kursen.

Hmm, skrev innan om kompisar från studietiden, i förfluten form, och insåg just att för mig så är det fortfarande studietid . Bläääääääää. Det känns som tiden bara rusar förbi i hundraåttio och själv står jag bara och stampar och kommer ingenstans. Gaah!

• viktualia

Oupsie - *heja heja heja* ringa på jobbannonser är läbbiga saker! men å andra sidan kan det ju medföra att du får ett roligt jobb!!! tänk f ö på att det är fredag em!

• Oupsie

Vickan, jag vet. Jag skulle ringt igår men någon i huset håller på med renovering, vilket innebär att man inte hör vad man själv tänker när de börjar borra i betongen... Kändes inte jättekul att försöka ringa ett seriöst samtal om man helt plötsligt blev avbruten av världens oväsende. Kanske ska vänta med att ringa till måndag. Så kanske jag har kommit på några smarta(re) frågor att ställa (eller troligtvis inte).

• Oupsie

Nu har jag ringt en gång till men inget svar den här gången heller. Han kanske slutar tidigt på fredagar? Det låter ju som ett bra jobb .

• viktualia
    Oupsie skrev 2010-01-15 14:31:29 följande:
    Nu har jag ringt en gång till men inget svar den här gången heller. Han kanske slutar tidigt på fredagar? Det låter ju som ett bra jobb .
    Fniss... ringer man mitt jobbnummer just nu så verkar det som att jag är på tjänsteresa.. ha ha ha...

Istället sitter jag hemma vid datorn och svettas över kluriga formuleringar i stora mängder!
  • nennesjuttioåtta

jag surfar! Fast jag hade svarat om det ringde. Men det gör det aldrig.

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-15 14:55:58 följande:
    jag surfar! Fast jag hade svarat om det ringde. Men det gör det aldrig.
    det gör det till mig.. fniss... roligast är när "allmänheten" ringer och ställer svåra frågor *gilla*

fördelen med att sitta hemma är att det inte är så mycket som distraherar... ehum.. mer än BT-häng och annat viktigt.. ha ha ha
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter