• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Hoppas du snart får komma hem BS! Sömnbrist gör ju allting mycket jobbigare. Jag förstå också att du vill vara med Iris i helgen.

• BrudSommar2006

Nenne, ingen aning om varför, men gissar att det hör till konceptet foglossning? Vi är väl flera här som har ont just i svanskotan, minns dock inte vilka. Vickan? Vänner? Jag har tidigare brutit svanskotan så min är böjd, vet inte om det spelar någon roll.

Jättevanligt med hemorrojder, det blir ju en rätt stor påfrestning under förlossningen, och de försvinner med salva, tar lite tid bara.

• muggles

Nenne: tack goding! Nu har jag med sett en trött Televink - mkt söt!

Vickan: grattis till rätt läge!

EA: jaha så ni gjorde er plikt då?

Cicci: jag kunde förstått om det var kajko cykel efter mf men nu har jag haft typ 4 regelbundna cykler efter min abort så jag tror faktiskt inte att det är mf:et som spökar. När man är så gammal som jag är det inget konstigt eg att ÄL hoppar över en månad. Men jag tänkte fortsätta testa 2 dgr till (sedan är stickorna slut).

• nennesjuttioåtta

BS
    aha, ja jag fick ont i svanskotan för flera veckor sen som sitter i så det hör väl till.
    Så länge de försvinner är det väl OK, vill inte ha en vindruvsklase i röven direkt *minns min tid inom hemtjänsten*

• Fru E

Muggles-glöm inte att ÄL inte behöver ge utslag på stickan heller

• Lapinette

Bockar av, slipper förhoppningsvis hemorrojder, på min lista .

mugglan - jag tror den kommer bara att den är seg/sen. Hade ju själv en exemplarisk cykel hela hösten och så helt plötsligt blev tanten en vecka sen?!!

• muggles

BS: jag hade nog ont i svanskotan efter förlossning (hade glömt det). JAg hade ju lite foglossning en del av grav. Kan vara så att vissa delar i bäckenet flyttar sig under förlossningen och att det därför gör ont i svanskotan? *hemsnickrad teori*

Sept: tack för uppmuntran Men jag är ganska regelbunden, så... Men jag fortsätter som sagt att testa. Jag har fått flytningar som jag brukar om än mindre mängd, men de har sett likadana ut och därför trodde jag att ÄL skulle vara nu - det passade liksom in både i cykeln och med flytningarna.

• MSW

Hej alla!

Bs: Vad skönt att hon slipper solandet, hoppas så att det håller sig under (eller sjunker ännu mer)!!! A var också på gränsen att behöva sola när han föddes, men han slapp dock! Fast han var juh ändå på neo av andra anledningar! Och vi hade juh ingen att längta hem till!

Mugglan: Skit-piss med utebliven ÄL! Men jag hoppas såklart som de andra att den bara är fördröjd!

Vickan: Gött att allt såg bra ut med trollet! Mysigt med småkläderna..

Lappis: Tycker att det låter som att det konceptet funkar! Jag fyller juh halvjämt i år som jag funderar på vad jag ska hitta på...

Som vanligt blir det juh ingen riktig ordning på mitt kommenterande.. *kramar till alla jag har glömt*

Ego: Har skrivit färdigt mina sidor, men ska läsa igenom dem igen innan iväg skickning.. Gött! Sista på denna kursen!
    Här är det annars dålig snurr på humöret, är trött hela tiden, fast att jag sover åtminstone hyfsat på nätterna, och det mesta känns jobbigt! Tror att det är lite för många saker på en gång nu som tar tankekraft, varav skolan och det runt den är det absolut största, men jag hoppas att det ska vända uppåt snart igen, och tror att det blir lugnare efter nästa vecka, då kursen kommit igång, och A har haft första inskolningsveckan på dagis! SÅ framåt nästa helg kanske jag börjar bli människa igen!

• muggles

EA&MJ skrev 2010-01-15 13:34:23 följande:

Muggles-glöm inte att ÄL inte behöver ge utslag på stickan heller
    Ja i så fall har vi missat den i brist på sex... Vi är så uttröttade på kvällen nu pga packning mm så det ska vara ngt extra motiverande som gör att vi får till det (typ glad gubbe el så). Dessutom har jag varit sjuk och täppt och hostig och slemmig så jag har inte känt mig så sexig direkt... (fast jag fick en påsättning i veckan som gick ändå, tack och lov att man är gift )
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter