• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • FruCicci

Ett av de roligaste jag var på var det i Nice förra året, det var så otroligt påkostat och man kände sig som en prinsessa!

men som du säger Lappis, de första bröllopen man gick på minns man alltid.
    Jag var på min kusins frackbröllop när jag var typ 14 år. Det var ett stort bröllop och hon hade blivit nepttunbrud och morbrror är sjöofficer, så alla kom ju i mässdräkt och balklänningar och det var på mässen på Skeppsholmen, jag var såååå uppffylld av allt Tyckte det var helt otroligt!

• Lapinette

Ahhhh... hur kunde jag glömma bröllopet i Tyresö för några år sedan. Måste nog lägga till det som ett av de roligaste och åter igen ... aldeles för mycket alkohol. Usch, borde jag bli skrämd här och säga att kaninen verkar ha mycket roligare med än utan?

• Lapinette

Förresten en liten fråga. Kan man ha mingel typ öppet hus med lite mat som man får stå och äta typ från 17.00 och senare på kvällen ta bort maten, fram med groggvirke och köra dans? ... jag funderar vidare på min skräcködlefest.

• Fru E

Lappis-även jag tycker att lite alkohol förhöjer festen

• FruCicci

Klart du kan Lappis!
    Så länge du skriver det i inbjudan. Fingerfoods är ju kanin!

• FruCicci

Skräcködlefest, ha ha ha, dagens!

• Lapinette

Tänkte öppethus från 17.00 och sen skriva att dans från 21.00 (typ).

• muggles

Nenne: nej här blir inga barn gjorda för det blev inget ägg denna månad

AM: vi flyttar på måndag, annars var det rätt

Snaily: jag bodde i Sydney i ett år, pluggade där.

• MuffinsTönt
    Lapinette skrev 2010-01-15 11:47:20 följande:
    Tänkte öppethus från 17.00 och sen skriva att dans från 21.00 (typ).
    Jag tänker på ngt helt annat när jag läser det. Vad är det för fest du ska ha?
  • fru AM

Lappis: jag funderar också på min skräcködlefest (lite sent, jag vet - men vill komma i smokingklänningen). Ska ha smoking, cocktails, tilltugg. Men har inte bestämt mig om vi ska vara hemma eller borta ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter