• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Nu ska jag slut aspamma med mammakläder - måste bara delger er dessa fyndlänkar:
    www.babyportalen.se/blogg/tag/mammaklader

och på den sidan finns den ultimata 3-in-1-klänningen från Paola Maria ... går ej att länka men scrolla ner så hittar ni

• Fru E

AM-den klänningen var fin praktiskt att kunna köpa både amnings och mag vänlig klänning Nenne

• FruCicci

Lappis, jag funderardepå M Dahlgen, men fick för mig att man inte kunde äta lunch där...
    Barnen ska vara med, fast de ska SOVA då Hoppas jag. Victor är ju som en klocka, så tänkte passa på att hinna äta då.
    AM, jag har varit på Lydmar, men inte super impad, jag hade nog för höga förväntingar.
    lappis, är det ok med barn på Mattias Dahlgens?
    Jag vet att Berns är ok med barn, och har massa barnstolar och grejor för dem....
    Annars tänkte jag att man får äta på ett ställe och sen gå till Cardierbarnenpå Grand H och dricka champagne sen, såg att de hade Polaren Rogers där

Vickan, jag vet att du inte är "galen"
    Olika människor har ju olika bild av hur man vill ha sitt bröllop, jag hade inte för mitt liv valt en skolmatsal när jag gifter mig, hade gjort det smidigt på andra sätt. Men har man ingen budget så är det ju jätte bra alternativ för både gäster och brudpar.
    Och sen att inte få ta o fira med alkohol, ett glas champagne, sitta o dricka läsk då, neeeeeej det går ju bara inte (för mig då)...

Undrar om vi ska köra brunch snart då?

• Fru E

Nenne-vi fick inte lov att använda bollarna än eftersom man var tvungen att öva upp stabiliteten först

• FruCicci

WOW AM!
    Vilka klänningar
    Du den där länken i går till babyshop, galet billigt. Jag var inne på Åhlens city och e hade samma åkpåse eller vad man kallar det för där men 300 kronor dyrare....
    Just det AM, ifall barnen vaknar är det ju bra om man kan ha med dem.
    Funderar på om MD är för fint för det! (ha!! inget är ju för fint för mina barn, men det kan ju vara gäster där som inte uppskattar mina juveler)

• Lapinette

Cicci - en av orsakerna till att jag och maken ibland har slunkit in på Cadierbaren . Vet att Dahlgrens har lunch men vet däremot inte hur det är att ha med barn dit.

Gärna brunch förutom att jag är fulltecknad de närmaste helgern - februari ser bättre ut för min del.

• fru AM

Sorry - här är jag igen: hittade den där klänningen på en annan sajt:
    www.babydesign.se/shop/default.aspx&productid=429975&lng=SWE

Cicci: JAg skulle nog bli lite småirriterad på barn på Matbaren faktiskt (om de inte sover förstås) om jag själv kanske hade ordnat barnvakt för att gå dit och mysa med min man eller liknande .... Men ring och fråga hur personalen ställer sig!

• fru AM

HAr Teatergrillen lunch? Där är så MYSIGT!

• fru AM

Ni ska inte dra ner lite på finhetsgraden då Cicci och knata till Djurgårdsbrunns värdshus och äta brunch? Där är barn så välkomna och det var en fantastiskt god brunch när jag var där - milsvid skillnad från t ex Källhagen

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter