• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Snaily - tänk dig nytt jobb och gravid nästan samtidigt!!! Förstår att du tänker på din stackars kollegor men jag tycker att du ska tänka på dig själv i första hand för ingen annan kommer att göra det. Lycka till!!!!

Och självfallet blir det långtidsodling. Fattas bara annat!

Tinga - har också funderat lite så och det går att dansa i båda (har självfallet provat).

Annars säger jag bara ... jösses vad trött jag är! Efter 20 minuter på träningen kunde jag ha packat ihop och gått hem men stapplade mig igenom ytterligae 35 minuter och nu sitter jag här efter god middag (lax) och ett par glas Sancerre och är i koma.

• snaily

fru AM skrev 2010-01-14 20:23:07 följande:

Du kan ju alltid börja intervjun med att säga att du måste ha en riktigt fet lön eftersom ni håller på att göra ivf!
    Bra idé!!
  • MSW

Smyger bara in för att uppdatera:

BF-lista

Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Snorkfröken 28/7 2010
    Nenne 12/8 2010
    Blivande fru Muffins

Imorgon "skolkar" jag dock från föreläsningarna (men ska skriva en text på två sidor) så då kanske jag hinner/orkar in här och kommentera lite..

Kram!

• Oupsie

Hej i tråden

Grattis på födelsedagen Piggelin !

Lappis, jag tror att jag röstar på den korta klänningen. Den låter tuff.

Mugglan, jag tror att det är klokt av er att köpa en induktionshäll. Själv skulle jag inte kunna tänka mig att vara utan. Vi har också en electrolux förresten och vi är nöjda med den.

Snaily, förstår att det är en massa tankar som snurrar i huvudet men som Lappis säger, ibland får man sätta sina egna behov först. Dessutom är statliga myndigheter bra som arbetsgivare om man ska vara föräldraledig .

På tal om myndigheter, såg jobbet som du pratade om Vickan, idag. Låter jättekul, men lite för avancerat för mig (än så länge ).

Vad var det mer då... postar så länge...

• Oupsie

Tinga, vad skönt att det gick så bra för killarna på dagis. Och vad skönt för dig att få två veckor för dig själv innan du börjar jobba .

BS, jobbigt att behöva stanna på sjukhuset. Hoppas att ni snart får komma hem.

Junilejon, låter bra att allt börjar gå på rätt håll igen.

EA, gick det bra på pilatesen? Jag gick på det tidigare och tyckte att det var kul. Har ni varit och kollat på huset nu?

Hmm, det var säkert något mer, som vanligt.

Vi fick inbjudan till ett bröllop idag. Jättekul och helt otippat! Så det verkar som att det blir minst två bröllop i år .

• snaily

Oupsie skrev 2010-01-14 20:56:42 följande:

Dessutom är statliga myndigheter bra som arbetsgivare om man ska vara föräldraledig
    Jag vet! Allmänt bra som arbetsgivare, tycker jag faktiskt! Det är därför det tar emot lite att säga upp mig för det är staten som är nuvarande arbetsgivare, och det jag söker nu är på ett litet privatägt företag.
  • viktualia

Oupsie - det är nog roligt om man känner att man pallar det... för lätt är det INTE.... inte med tanke på alla besvärliga frågor som sådana som jag besvärar den personen med.....

• Oupsie
    snaily skrev 2010-01-14 21:09:20 följande:
    Oupsie skrev 2010-01-14 20:56:42 följande:
    Jag vet! Allmänt bra som arbetsgivare, tycker jag faktiskt! Det är därför det tar emot lite att säga upp mig för det är staten som är nuvarande arbetsgivare, och det jag söker nu är på ett litet privatägt företag.
    Aha, jag missuppfattade, jag trodde att jobbet du sökte var statligt.
  • Oupsie
    viktualia skrev 2010-01-14 21:09:23 följande:
    Oupsie - det är nog roligt om man känner att man pallar det... för lätt är det INTE.... inte med tanke på alla besvärliga frågor som sådana som jag besvärar den personen med.....
    Hehe, nä. Jag tänkte på det de skrev om att det är en fördel om man några års erfarenhet av liknande arbete, med tanke på arbetsbeskrivningen så hade jag nog inte sökt det arbetet om jag inte hade haft FLERA års erfarenhet .
  • viktualia

Oupsie - han som lämnar tjänsten är nog 45-50.... och mycket erfaren... behövs nog någon liknande för GAAAAAA vad svåra grejor det handlar om!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter