• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Jag gjorde en dundertabbe! Jag hade visat upp MMSet med Televinken för min man och så fipplade jag så att jag raderade det! Hur klantig får man bli! Nu kan jag inte titta på honom förrän Telis lägger upp en bild i galleriet ju!

Lappis: din längre klänning låter väldigt snygg upptill! Hur ser kortkorta ut upptill (vi måste verkligen gå till grunden med detta i-landsämne innan ett beslut i frågan kan fattas)? Vad ska du ha till - superhöga stilettos eller?

JAg har idag sett en sjal som jag kanske måste köpa. Tyvärr kostade den 6000 men måste man så måste man. Jobbigt.

• Fru E

Muggles-japp tapeterna ska väck men valven kan jag leva med. Som komplement till elen har de luftvärmepump och ev kan man sätta in ett aggregat till för där fanns bara ett och sen med kaminen som komplement så kan det nog bli rätt så bra ändå .
    De där infällda sakerna i golven vid dörrarna i hallen tror jag är kakel men vet inte riktigt vilken funktion de egentligen fyller...

• nennesjuttioåtta

AM
    Here I come to save the daaaaayyy!!!

• nennesjuttioåtta

Tänk er det där i pompös operaentré

• Lapinette

AM - tackar och bugar för engagemanget. Den kort-korta är rakt avskuren upptill och har liksom tunna volanger hela vägen ned. Jäkla vad svårt att beskriva och till detta ska jag ha mina skyhöga svarta Pedro Garcia skor med swarovskistenar. Har ett kort på den långa klänningen men dock inte på den korta som jag inte ens minns när jag har använde senast.

• fru AM

Lappis: informationen insamlad och utslaget blir: ......................................

DEN KORTA KLÄNNNGEN

låter skitsnygg - och så med the skyscrapers till så blir det ju finemang. Får man föreslå ett par LÅÅÅNGA glittriga örhängen till?

• Fru E

Dags att gå och vila ryggen så den är fitt for fajt inför pilates ikväll

• muggles

Ngn undrade om vi skulle köpa mer till huset - vi ska byta ut glaskeramikhällen mot en värsting-induktion. 10 000 kr tjoff bara! Men det får det vara värt, matlagning är ju makens stora intresse.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter