• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Liten med Mindre

EA - känns som om han förtjänade det då.

Här är säkert varenda hormon i gungning, vilket inte gör det lätt att vara make, eller ens man, i min närhet.

Dags för ett av de olockande mötena. Tjohej!

• Fru E

Lite-jag har inte ens några hormoner att skylla på

• fru AM

NÅGRA hormoner har du nog EA! Du är ju kvinna!
    EA&MJ skrev 2010-01-14 09:05:11 följande:

Lite-jag har inte ens några hormoner att skylla på
  • FruCicci

AM, jag tror att BS ligger på karolinska?

EA, vilken make va! Han ska inte ha rattantajtan idag heller!

Liten, jobbigt med alla hormoner som gör ditten o datten med humöret. Jag har helt vansinnig med, pga mensen gissar jag
    Tack för tips, vi smörjer med Inytiol salvan och tjoar så mkt vi kan vad gäller det andra ämnet. Försöker säga att det är bra och att alla gör det osv, hur som helst ska det nog bli bra.

• Fru E

AM-Äl hormoner kanske

Cicci-det där med att sexstreja flera dagar i rad fungerar så där bra när man har ÄL *grubblar*

Har träningsvärk i rumpan idag efter takmålandet i tisdags, försökte hålla ryggen stilla vilket gjorde att jag "låste" den med rumpans muskler.
    Kanske blir bättre med lite Pilates ikväll

• fru AM

Varför ligger hon på Karolinska? Trodde hon hörde till DS?

FruCicci skrev 2010-01-14 09:51:45 följande:
    AM, jag tror att BS ligger på karolinska?
  • fru AM

Apropå EA:s träningsvärk: Jag får träningsvärk i rumpan av att släpa hem Livia från dagis,hon står på ståbrädan till Hektors vagn och det är snöoigt och isigt och hjulen är små som femkronor ... Men imorgon hämtar vi hem dubbelvagnen med stora luftdäck. Heaven!

• FruCicci

AM; jag trodde hon födde på Kaolinska i Solna, de hör ju dit.
    Måste kolla med henne

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter