• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

BS
    Vad tufft det låter! Hoppas ni får komma hem snaaart!

Dagens ego-rapport:

Upp 5.40 för att pallra mig till stan för nytt VUL. Även idag såg det bra ut tyckte doktorn, kanske några fler äggblåsor nu, ca 18 st men en del var små och kommer nog inte hänga med till ÄP. Blodprovet från i förrgår var ok och ett nytt blodprov skulle tas idag - men precis som förra gången så fick jag bara med mig blodprovsrör och remiss och fick fixa det på egen hand. Kan tycka att läkare är lite "handikappade" ibland då de är så inkörda på sig egen specialitet att de inte klarar enkla saker längre (som att ta ett blodprov t ex) Nåväl, det gick bra ändå, en annan kollega stack mig i andra armen idag.
    Ska sänka Puregondosen ett hack från nu, och ÄP är preliminärt inplanerat på onsdag!

Nu ska jag gå och försöka sova en stund tror jag.
    Puss och kram på er

• muggles

Ngn som vet data om Televinken (längd/vikt)?

EA: jag tycker din man tvärtom förtjänade att få vara din sexslav och göra allt du ber om och lyda din minsta vink Fram med piskan bara!
    Ja jag kan tänka mig att huset är bra råmaterial och ni kan göra det hur fint som helst - man får bara tänka bort alla tapeter (som du sa) och diverse valv mm Vad har de förresten i hallgolvet - är det belysning (de där fyrkanterna i parketten)?

BS: trist att ni aldrig får komma hem!

Snaily: tror det handlar om att ta blodprov är under en läkares värdighet - sånt gör de bara inte

• muggles

Lappis: jag röstar på kort party-party

• BrudSommar2006

Tinga, nej det är tur att vi inte kommer att bli kvar här så länge, jag bara måste få komma hem och sova! Astrid ammar bra nu och hon åt fint på kopp också, fast de satte sond i natt, ingen aning om varför egentligen mer än att det kanske blir lättare att mäta hur mycket hon får i sig eftersom det inte blir något spill.

• Parnassia

Total ego rapport, har varit hos BM...
    Jag tyckte magen blivit stor och det hade den, 5 cm större än sist. Hjärtljuden låg på 152 idag, det var full fart redan i väntrummet, rena gympapasset där inne. Det är mycket mer fart på korven än vad det var på E. Vad kan man säga om det egentligen?
    Nu blir det koma fram till 14 då E ska hämtas på dagis, sen tillbaka till stan och frisörbesök för lilla fröken.

BS, trist att få åka tillbaka. Hoppas hon vill sola mycket nu så ni snart får åka hem igen.

Lappis, jag röstar nog också på kort-kort. Kan man ha sånt får man passa på när tillfälle ges tycker jag.

EA. Jag hade blivt fullständigt rabiat om inte maken hade kommit med hem när jag gav mig ut för att hämta. Blir arg bara jag tänker på det. Jag hejar på dig!

Izzie, krya på dig!

Tinga, spännande att lämna killarna! Berätta sen hur det gått för dem.

Snaily! Grattis till ett fint VUL igen! Onsdag nästa vecka låter som en bra dag tror jag.

• Lapinette

Så 1-1 gällande kort-kort party-pary eller mer elegant.

Snaily - då gissade jag förmodligen rätt, ÄP på onsdag. Jag har alltid tagit blodprovet på Sophiahemmet på morgonen så när jag har kommit till min läkare på eftermiddagen för VUL så hade han redan resultaten.

• muggles

Parnassia: jag tror att din mage är lite större denna gång och då får h*n mer plats att sparka på. Jag hade ju en liten mage och Moa rörde sig inte speciellt mkt i slutet - hon fick helt enkelt inte plats att ta ut svängarna

Grattis förresten till Piggelin som fyller skräcködla idag!!! *knulltrumpeter*

• Ore

Grattis till Piggelin!!!

BS: Trist att ni fick åka in igen, hoppas att det inte blir långvarigt utan att n får komma hem snart igen!

AM: Är duktigt avundsjuk på att du fått se Televinken!

Izzie: Usch för allergisk reaktion. Lustigt attt den kom så långt efteråt...?

Cicci: Problemet med förstoppning pga att inte vilja bajsa hade lillkillens kusin också. Där var det de äldre barnen hos dagmamman som pratat mycket om att bajs är äckligt. Det löste sig dock genom att dagmamman fått de andra barnen att inte säga så, i övrigt gjorde de som ni. Pratade mycket om det och avdramatiserade det. Tror att de även hittade en bra bok om hur maten går från munnen och kommer ut som bajs. Med "dragspelstarm" man kan dra ut och liknande. Den blev populär

Tinga: Din tandläkarräkning verkar vara värre än min... Håller helt med att de pengarna känns surt att lägga ut! Jag surar litet för att de inte märkte hålet när jag var på undersöknin för knappt tre månader sedan. Och efter att ha pratat med maken så kanske jag ska satsa på rotfyllning ändå. Maken hade liknande bekymmer, och har mycket ilningar i den tanden. Skulle vara jobbigt att ha det när jag tränar i kallare väder.

Härligt med litet ledighet! Njut av det, det är du väl värd! Hoppas att det fortsätter gå brra med Piff och Puff på dagis!

Snorkis: Häftigt med KUB snart. Boka tid hos frisören också, så att vi snart får se dig i galleriet!

Mugglan: Jobbigt att varva jobb och vabbande mitt i flyttstöket... Men dagarna går ganska fort, och snart är ni inflyttade!

• Lapinette

Stort grattis Piggelin som är på okändort och blir bortskämd, förhoppningsvis!!!

Undrar hur det blev med festen ... ska hon ha någon? ... säger kaninen som precis varit ute och mätt i vardagsrummet för att kolla om vi ska ha en mindre tillställning med sittande bord istället för mingel när det väl är dags för min tur att bli skräcködla.

• Liten med Mindre

Åhå - Grattis Piggelin! Mer skumpa till Piggis!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter