• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

AM .... där vände du! Trodde du hejade på den eleganta. Långa örhängen är säkert snyggt ... till saken hör att jag har haft samma örhängen de senaste 3,5 åren dvs de jag fick i morgongåva och som är i samma utformande som min förlovningsring och det där armbandet jag fick i julklapp i fjol.

• muggles

Lappis: kort-korta!!! (igen) Du fick ju schyssta dyra glittriga örhängen av din man väl?!

Nenne kan väl vidarebefordra mms:et till dig AM (och till mig?)

• fru AM

Aaah, intressant! Vilket märke tro? Gaggenau?

muggles skrev 2010-01-14 16:22:17 följande:
    Ngn undrade om vi skulle köpa mer till huset - vi ska byta ut glaskeramikhällen mot en värsting-induktion. 10 000 kr tjoff bara! Men det får det vara värt, matlagning är ju makens stora intresse.
  • Lapinette

muggles - induktion me like!

EA - hoppas ryggen känns bättre efter pilatesträningen. Själv ska jag snart iväg och köra dancestep och njuta av att veckan snart är över.

• muggles

Japp det var de örhängena jag kom ihåg! Snyggt att matcha glitter på skorna med glitter i öronen!

JAg fick diamantörhängen av min kära mor i examenspresent (till saken hör att hon är fattig som en kyrkråtta och verkligen inte har råd att köpa diamanter till sin dotter). Tyvärr har jag tappat det ena på en skidresa Surt då det var mkt affektionsvärde i dem. Det var ganska små diamanter av naturliga skäl men som mamma sa "då fattar folk att de är äkta!" Har funderat i många år på att fixa en kopia men får inte tummen ur det där svarta hålet där bak...

• muggles

AM: gud nej! Det kostar väl ännu mera fläsk. En sketen Electrolux Men maken har gjort noggranna studier och så ska ju måtten i köksbänken stämma med, så eftersom den hällen som sitter där nu är E så var det lättast...

• fru AM

Jag önskar att jag hade 25 par öron så jag hann använda mina örhängen ... Både maken och storsonen och jag själv älskar att köpa örhängen till mig, har mängder i prisklassen 29kr och uppåt tull molto molto. Och jag gillar alla lika mycket

• muggles

EA: har du haft ÄL än el? Jag har cyklat ikapp dig för jag borde ha det i dagarna (om det inte uteblir, trodde jag skulle få glad gubbe idag men inte).

• Lapinette

muggles - låter nästan som min story när jag tappade ett guldörhänge som jag fick av pappa redan innan jag ens hade tagit hål (han hade dålig koll) när jag åkte mountainbike på en kick-off. Surt sa räven!

Ahhh... mina örhängen är superfina men går absolut inte under kategorin lååånga. Har aldrig tagit av dem dvs jag sover, badar, solar, tränar ... älskar med dem på !

• muggles

Just nu har jag ett annat par som är av affektionsvärde. Det är med opaler, köpte dem i Perth (Australien har ju opalbrytning) som ett minne från mitt år i Australien. Jag gillar att köpa sådana souvenirer som man kan använda Från NYC har jag tex 3 maffiga julgranskulor som var schweinedyra (därav endast 3 st). Varje gång jag hänger upp dem så tänker jag på vår resa till NYC

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter