• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Oupise - apropå bröllop! Vi fick en "save the date" till makens bästa kompis bröllop. Första gången jag får gå på gaybröllop!!! blir nog otroligt häftig tillställning!

• Oupsie

Vickan, om en 20 år eller så kanske vi kan jobba på samma arbetsplats då .

Vickan igen, ah, spännande, blir det inom någon av dina församlingar. Bröllopet som vi fick inbjudan från makens kusin, så det kommer att vara inom en frikyrka. Har inte varit på ett sånt bröllop så det ska bli spännande. Började plötsligt fundera på om det kommer att serveras alkohol Hmmm...

• Oupsie

Jag har lite beslutångest. Jag har ju läst extra nu i höst och i vår kommer fortsättningskursen innehålla en hel del av sådant jag redan läst, vilket jag vill tillgodräkna mig. Det kommer innebära att jag kommer att ha ett ganska långt hål mitt i terminen. Jag har sökt en distanskurs som jag skulle kunna ägna mig åt under den tiden. Jag trodde att jag kunde ha nytta av den kursen senare för att kunna plocka ut en kandidatexamen men det visade sig att jag inte behövde den. Ett annat alternativ hade varit att söka en språkkurs (det finns lediga platser) och läsa ett språk på halvfart den här terminen. Ett ytterligare alternativ är att jag struntar i att läsa något av det och bara tar det lite lugnt... Alla alternativ har sina fördelar. Och nackdelar också...

• MuffinsTönt

Oupsie
    Om du frågar mig skulle jag välja språkkurs eller en paus. Men frågan är om du kan leva på pausen. Tex extra jobb eller rik smabo/make.

Själv fick jag en lite udda "erbjudande". Flytta ner till Vietnam och bo där några månader. Inte gratis förstås, får nog jobba för kost o logik men annars e dt ganska fritt. Hmm... låter väldigt frestande!

• Oupsie

MuffinsTönt, låter spännande med Vietnam . Har du chansen så åk!

Rent ekonomiskt så klarar vi oss på bara makens inkomst ett tag. Så jag kan faktiskt VÄLJA vad jag vill, vilket är lite läskigt, för jag är lite skraj att välja fel... om man nu kan göra det .

• Oupsie

Om jag skriver några inlägg till så får jag nästan en hel sida själv .

Passar på att ropa på Hattis, du har väl inte blivit smygläsare?

Är Porchez ute och reser? Eller när var det hon skulle iväg?

• snaily

Kul med alla bröllop ni ska på! Mina vänner gifter sig alldeles för sällan, tycker jag. Kanske beror på att flera av dem är singlar.

Oupsie - att ta det lite lugnt mitt i terminen låter inte helt fel tycker jag!

Muffins - ÅK!

Är jag först här idag eller? I så fall -

det är ju FREEEEEEDAAAAAAAAG!!!

• MuffinsTönt

Snaily- JA!

Jo, jag ska åka, måste bara fixa med papprerna och AF här först. Och tajma tiden. Synd att jag inte kunde åka denna vintern ist och slippa jäkla kylan.

Woohoo-fredag! Ledig!!

• nennesjuttioåtta

Muffinstönt
    Oh, klart du ska åka till Vietnam!

Snaily
    Vad kul med jobbet! Förstår dock våndan, men oftast blir ju ens val i livet det som gör att man är den man är. Så oavsett stanna eller gå så blir det ju rätt till slut ändå.

FREEEDAAAAGG!!!

Visst ja, glömde Parnassia i BF-rapporteringen. Sorry!

Sweetiepajsaren

• nennesjuttioåtta

vi ska på två bröllop i år, men jag vet om två till men där är det enbart familjesammankomst eller också hör jag inte till kretsen. Förra året var väl inget alls så nu börjar det röra sig igen. KUL!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter