• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Härligt med en riktigt bra häll! Ni kommer tacka er själva att ni la de extrapengarna!Vi har en E-lux, den är toppen. Vilken modell har ni tänkt er?

muggles skrev 2010-01-14 16:28:06 följande:
    AM: gud nej! Det kostar väl ännu mera fläsk. En sketen Electrolux Men maken har gjort noggranna studier och så ska ju måtten i köksbänken stämma med, så eftersom den hällen som sitter där nu är E så var det lättast...
  • muggles

AM: denna www.electroluxhome.se/selection/produkthall.asp
    Den har två plattor och två "zoner" - på zonerna kan man ställa kastrullen var som helst i zonen. Jag hejade på maken att fläska till med ngt riktigt rejält. Vi provade glaskeramikhällen i helgen när vi var där och tapetserade (kokade pastavatten) och bekräftade det som jag redan visste - har man vant sig vid induktion så är man fast.

Det fanns vissa saker vi hade valt annorlunda om vi hade fått välja i köket. Tex fulldämpade lådor. Tyvärr går det inte att korrigera i efterhand för Myresjökök har ändrat sitt sortiment Men jag har för mig att det finns ngn slags dämpare man kan montera på i efterhand. Som tur är finns det inte så många lådor i köket utan det är mest skåp (ovanligt i ett modernt kök). Sedan funderar vi på att ändra kaklet för det är ok men tråkigt. Men nu håller vi på att vänja oss vid det och tycker kanske att man ska lägga de pengarna ngn annan stans...

• nennesjuttioåtta

muggles
    jag har inte ditt nummer

• nennesjuttioåtta

Nä nu ska jag åka hem, svida om till mysdress och gå på pilates för att sen bonka på maken i duschen. Yiiihaaa!

• junilejon

Hej igen i tråden...nu har allt tråkigt äntligen landat och börja gå åt rätt håll
    Men eftersom jag inte vart inne på ett tag nu så har jag ju missat en del....kan ngn uppdatera vad som hänt??? Snälla

• sweetstreet

Åååå jag vill också se Televinken!!
    Hoppas Telis snart snart lägger upp en bild!

Och BS,
    jag förstår att det känns jobbigt.
    Vår lilla tjej var ju inte så länge som Tingas såkillar på neo, men ändå var hon där i 2 veckor vilket kändes drygt.
    Har dock itne förstått varför du msåte vara där på nätterna och inte kan åka hem och sova??
    Jag pumpade mjölk som personalen på neo gav henne nattetid. Men så kasnke det inte fungerar i Sverige???
    Vår tjej solade också mycket men det blev väldigt snabbt bättre efter att hon börjat bajsa.
    För hennes del handlade det ju mer om att hon var för tidigt född och därför inte kunde hålla sin egen kroppstemp uppe utan var tvungen att ligga i kuvös.- De gjorde ju dessutom en massa undersökningar också såklart p g a detta. Hjärta, lungor etc....
    Usch hon var såååå stucken i ena handen att den mest såg ut som en stor kanyl...!
    MEN det blev ju bra till slut iallafall!
    Fast jag förstår din frustration.
    Det är dessutom jobbigt när man redan har ett barn där hemma. Det hade ju inte vi.
    En av mina vänners andra barn kom i samma vecka som vår dotter (fast ett par år tidigare) och hon tillbringade också en tid på neo med sonen. D hade en dotter sedan tidigare och det var jobbigt för dem minns jag eftersom dottern inte fick hälsa på på neo p g a infektionsrisken.
    Hoppas att ni snart får komma hem iallafall!!

• sweetstreet

Lappis, vad kul med 50-årsfest!!!!!
    Hoppas det blir god mat, mycket dryck oah massor med dans!

Paaaarty paaarty!!!

• Parnassia

Muggles. Du har nog rätt i att det är mer plats den här gången... Jag har iofs inte jämfört siffrorna, det måste jag göra.
    I vilket fall är det ju inte så trångt därinne än, så det finns ju utrymme för en del gymnastik.

• Parnassia

Muggles igen: Jag undrar om inte IKEAs dämpare eftermonteras... *funderar vilt* Kan ju vara värt att kolla upp. Eller kanske tex Vickan vet. Har inte de IKEAkök? Vickan: hoho!?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter