• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

helååuuuu

Jag har också sett en väldigt trött Televink Spelefink! Så himla fin! Och så himla stor var han inte, utan en bit under 4 kg och medellängd. Tänkte att Telis skulle få avslöja mer när hon är inne igen.

Lappis
    om du undrar vad det är som plingar så är det från mig.

• Lapinette

nenne - tack har suttit och begrundat underverket. Söt! och det är en stor komplimang ifrån mig som ofta tycker att de små ser ut som små grodyngel.

• nennesjuttioåtta

www.unicef.se/stod-oss/haiti

Lappis
    hahaha, Mannen sa igår att han skulle köpa en tuk-tuk eller riksha till sommaren som han kunde köra omkring mig som Grodan Boll i. Gröna strumpbyxor och skräddarställning. Kvaak.

• nennesjuttioåtta

så här kommer det nog ut en skrynkligt grodyngel.

• nennesjuttioåtta

jamen just det. GRATTIS PIGGELAINEN!!!!!! *krulltrumpeter*

BS
    Låter skitjobbigt att inte få komma hem och inte få sova ut och att Astrid inte gillar att sola (det gör inte jag heller)

• Lapinette

nenne - maken har precis fört över 100 euro till Röda Korset.

• muggles

Lappis: det blir en tjejfest med övernattning och långfrukost framöver!

• Lapinette

Ahhh... det låter mysigt! Själv har jag inte alls bestämt mig vad jag ska hitta på.

• Ore

Åååh, fler som fått se Televinken. Jaja, den som väntar på något gott, eller hur är det?

Ego: Jag har fått en sportälskande son *mamma nöjd*. I helgen skulle han inte sövas, utan se Tour de ski. Han har upptäckt TV:n, och för att han inte skulle vrida nacken ur led så har vi köpt en babysitter till honom. Just nu ser han mästarnas mästare och verkar helnöjd

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter