• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • FruCicci

Hej Vänner!

Det var på torget, men den killen har gått in i väggen och i julad var salongen fortfarande stängd.
    Men det finns flera som inte tar mer än så, ta ngn av de salongerna som invandrarna driver, de är minst lika bra. Finns en på Ronnebyg vid efter Panduro eller den där hobbybutiken iaf. Det är värt att inte klippa själv, jag klippte Victor sist och det blev verkligen inte bra!

• BrudSommar2006

Hej! Nu har jag äntligen dator igen, jag började misströsta. Det var ju trevligt att få komma hem igår och få träffa Iris men det varade tyvärr inte särskilt länge, nu sitter vi fast på neonatalen medan Astrid solar, vet inte hur många dagar det kommer att bli, suck. Det är himla jobbigt att vara här för man får inte mycket vila, det ska matas med ersättning (i stora mängder och får man inte i henne det så hotar de med sond) var tredje timme, ammas när hon är ledsen och inte vill sola mer däremellan och så kommer det in folk för provtagningar och annat hela tiden där emellan. Eftersom hon ska sola under natten och inte får ligga i sängen med mig så ser jag fram emot att få sitta upp och amma hela natten, jag räknar inte med mycket sömn. Plus att det är ny provtagning klockan ett i natt så fram tills dess kommer jag ha svårt att slappna av även om nu Astrid skulle sova.

Börjar verkligen sakna Iris, det var inte mycket att hon fick sova hemma en natt och så skulle vi iväg igen. Det här är verkligen trist.

Hade inte Telis haft annat för sig just nu så kunde ni ha fått se ett foto på Astrid som solar men det får väl vänta. Kul att allt verkar ha gått bra i alla fall, grattis till Televinken som nu har tittat ut!

• BrudSommar2006

Muggles, dina bekanta som du tar bort från FB lär väl förr eller senare upptäcka att du inte finns med i deras vänlista längre och då inse att du tagit bort dem.

Vickan, hoppas att det blir vagnköp av nu då, skönt att maken fick behålla jobbet.

Vad mer, hm, har glömt.

• fru AM

Men var var det då jag var någonstans?

muggles skrev 2010-01-13 20:47:04 följande:
    Ett glamourrum...?
  • fru AM

Nej men BS, vad jobbigt att ni fick åka in igen! Skönt dock att de har kolla på Astrid men önskar för din skull att du får sova mer! (Minns Livias vecka på neo med lätt panik) STOR KRAM!

• fru AM

Vilken neo är du på? Den på samma plan som BB Stockholm (avd 21 tror jag den heter) som ser ut som en finlandsbåt i trä? eller den som ser mer ut som en vanlig avd (avd 20?)

• fru AM

NU är det försök till sovdags här - barnen verkar mer oroliga än vanligt dock så vi får se hur det blir med den saken ...

Kram och gonatt trådisar!

• Liten med Mindre

BS - trist att behöva åka in igen. Solandet verkar verkligen inte vara någon dans på rosor.

Muggles - trist att arbetet hopar sig så att ni inte får flytta ifred. Ni har inte fått hem några läskiga dagisbakterier då - om förkylningen nu inte ger sig? (orolig av erfarenhet)

Cicci - trist att det blivit något negativt kring bajsandet för Victor. Tror inte man kan göra så mycket utom att diskret försöka avdramatisera det hela, som ni säkert redan gör. Typ kommentera hur skönt det var för hunden att bajsa när man ser någon göra ifrån sig ute etc.

Kan det hjälpa att smörja där bak med något fett så att det glider lättare när det är hårt? Inotyol ska väl funka både som fett och mot ont i sprickor.

Och hur många trodde ni skulle diskutera såna här saker i ett öppet forum för några år sen?

Ego - grälade med maken igår, uppdämda åsikter gissar jag, och trots att vi pratade ut så är jag sur o arg och gråtfärdig på allt och alla idag. Mår illa vid tanken på att behöva jobba och vara social med folk som med mina hormonrubbningar mest känns som pratsjuka muppar. Är inte alls sugen på diskussioner och annat.

Allt som kändes så uppåt igår förmiddag.

Ska vi skylla allt på ICAs äckliga choklad som säkert påverkade varenda liten hormon.

Äsch - vad jag svamlar för att ursäkta uselt humör. Inte är det någon annans fel än mitt heller.

• Fru E

Muggles-av de hus vi har tittat på så har detta varit i bästa skick. Det som egentligen behöver göras här är, tapetsera i nästa varje rum, riva träväggen i köket så det blir öppet ut mot vardagsrummet, vitlasera fönster och dörr i köket samt trappan och taket på ovanvåningen. Uterummet ska öppnas upp med glasdörrar och sovrummet på ovanvåningen får skjutdörrar till garderoben. Men detta räknar vi ändå till mindre reparationer som man antagligen måste göra i varje hus ändå. De större grejorna slipper vi göra eftersom de redan är gjorda.

Men fortfarande velar vi lite över huruvida vi vill ha pool eller inte

• Fru E

Liten-jag slängde på luren i örat på maken igårkväll eftersom jag så snällt skjutsade hem alla makar utom min egen efter deras AW, dvs han vägrade följa med hem . Han är alltid sist kvar och erbjuder man sig att hämta dem vid dörren kan jag tycka att han kan följa med. Så straffet (eller ja varannandagsprincipen) blev att han inte fick något rajtantajtan eftersom jag sov när han kom hem.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter