• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Hurrrrrrrraaaaaaaaaaa för Televinken! Det är hans födelsdaaaaaaaaa idag!!!

• Lapinette

Själv kan jag nöjt bocka av presentation nr 1 av 2 denna vecka. Nu är huvudet som kola ungefär ... dvs lika trög.

• snaily

EA&MJ skrev 2010-01-13 13:49:02 följande:

Snaily-ihhhhhh snart har du en bulle i ugnen!
    Vem fasen pratar hon om, tänkte jag, för det kan väl inte vara jag i alla fall! Väljer att inte lyssna på såna utrop - främsta målet just nu är att överleva fram till ÄP, och att det finns några Ä att göra P på, så att säga!

Vad skönt att remissen är skickad! Ett steg på rätt väg!
  • Lapinette

snaily - så klart det kommer att finnas tillräcklig med Ä för att göra P!!! Det tror jag inte du behöver att vara orolig över.

• Fru E

Snaily-men det är ju därför som vi här inne får tänka de tankarna

• muggles

EA&MJ skrev 2010-01-13 13:51:28 följande:

Förresten vad ska man med ett hus på 160 kvadratmeter till om man inte får några barn
    Adoptera ett halvt fotbollslag
  • Fru E

Mugglan-fixat med huslänk

Måste komma på ett bra sätt att ta upp adoption med maken med, planen var att ställa sig i kö redan nu.........
    Vart är det man vänder sig för att ställa sig i kö?

• Lapinette

mugglan -

EA - ja, man kan ha vinkällare, ett biorum, ett gymrum ...

• Parnassia

EA kan inte komma på fler bra förslag till vad man kan göra med rummen, men jag vet att jag direkt skulle satsa på ett bibliotek med läderfåtöljer, brickbord och kristallkaraff.
    När ungarna är ute härifrån blir det ett sådant direkt!! (Vaddå planera fööööör långt fram i tiden?)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter