• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Parnassia

Muggles! hahaha,
    Jag hade sorterat in onsdagssemlan i facket "vanligt svullande", men om man gärna vill att det ska vara glamour så funkar nog det med. Det kanske går att pimpa semlan med lite sånadär silverkulor man kan ha på tårtor o dyl?!

• Parnassia

Klart du ska komma och smutta på kristallkaraffens innehåll Vickan! Övriga är självklart också medbjudna.
    Vi skulle kunna göra en utskrift av trådens alla inlägg en fredagsem när det handlar om bajsprotokoll, blygdläppsklämmor, inlagd sill och champagne samtidigt, bara för att ha den den där dagen/kvällen om 15-20 år?!

• muggles

Sweet: tänkte på det - vad omtänksamt av dig att fråga hur jag mår - du som har så himla mkt på ditt jobb och allting! Puss på dig!

Annars så är jag så illa förkyld sedan en vecka och inte ger det sig heller. Har inte tid att vara hemma sjuk då det är 1000 grejer på jobbet och vi samtidigt ska flytta. Moa har också varit sjuk, så vi var tvungna att vabba också vilket inte gjorde att det blev mindre att ta igen på jobbet sedan. Jag hade ju tänkt vara ledig på måndag när vi flyttar men nu måste jag åka in till jobbet och göra en presentation på eftermiddagen för en kund. Jag skulle vilja spola fram tiden några veckor... pust.

• viktualia

Parnassia - ha ha ha... högläsning ur gamla fredagseftermiddagar låter ju som en HÖJDARE!!! hihihihi

• FruCicci

Hur har alla det

Mycket hus snack

Vad blev det för vagn Vickan?

Tinga, det kommer blir bättre o bättre i af, kram

Snorkfröken, redan 13 veckor, herre min tid.

AM, en lite mupp vd, bra att vara kylig!

Snaily, är det dags för äggplock nu alltså?
    Jag tycker det går så fort allt, du började ju nyss spruta?

Hoppas ni har det fint Telis!
    Grattis igen!

Tack alla för tips om fibrer och mat. MEN Victor har inte blivit förstoppad pga dålig kost. Han har fått för sig att bajs och bajsa är äckligt tydligen. Igår sa han att det var jätte äckligt med bajs till sin fröken. Till oss sa han liknande och gjorde klart för oss att man inte kan äta bajs.
    Så han vill helt inte bajsa, han håller sig hela tiden.Tyvärr har han lyckats hålla sig idag med trots medecin, men men, vi får ge honom lavemang igen i slutet av veckan.

Nåväl, nu ska jag in på hemnet och kika på hus då

• muggles

Parnassia: glömde inte de tyska förhudsmockasinerna

Cicci: oj då!

Vickan: just det, grattis till makens besked!

• viktualia

Cicci - Teutonia Fun mörkgrå. Återkommer förresten om helgens snurrande... såg ditt mail förut. Ingen större ordning på lördagens planer...

• Parnassia

De där mockasinerna måste jag ha missat. Kanske var det före "min tid"? Men det låter ju onekligen mücket intressant!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter