• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Grattis till 13 veckor Snorkfröken! Vad ska vi kalla ditt lilla pyre för då ... Lilla My? Eller ni kanske redan har ett arbetsnamn?

• Tinga

Vickan ? eftersom du inte verkar alltför missnöjd gratulerar jag till att din man fick behålla jobbet.

September ? vad skönt att det var en vanlig tant som dök upp, och inte ett X eller något annat skumt. På?t igen!

Parnassia ? grattis till vagnköp! Vi har en UJ och den är otroligt lättkörd, även med ?full last?.

Telis ? stort grattis till hela Telis-familjen! Så kul att Televinken nu är här och mår bra.

EA ? nu är ivf-bollen i rullning. Spännande!

Ore ? bläh för dyra tandläkarräkningar. Själv var jag också hos tandläkaren idag, för jag bet sönder en tand häromveckan. Nu är arbetet med att göra en krona till den igång, men det kommer att gå loss på 6 300 riksdaler. Gissa om jag kan komma på många andra saker jag hellre hade gjort för de pengarna. Det här får mig att känna mig så gammal också ? unga människor har väl inte ?protes?-tandkronor?

Snorkis ? vad skönt att en magisk gräns är passerad. När ni väl outat graviditeten i bekantskapskretsen kanske du vill vara med i galleriet också?

Idag sov både Piff & Puff gott på dagis. Puff lyckades dessutom få i sig lite falukorv och potatismos till lunch, på egen hand och Piff åt en liten bit knäckebröd. Imorgon ska de vara själva på dagis mellan 9 och 14. Spännande!

• Snorkfröken77

fru AM - Inget arbetsnamn än, vi prövar oss fram, just nu heter den nog lilla hjärtat. Lilla My kanske vore nåt? Fast jag tror det kommer bli en kille...

Tinga - När vi outat oss på jobbet kan jag tänka mig att vara med i galleriet (och efter en klipp och slingning, ryyys, så jag ser ut just nu) Vi har tänkt göra det efter KUB om allt ser bra ut. Innan dess fortsätter jag att vara Snorkfröken Jag är ju hemskt nyfiken att se kort på er andra! Se om ni ser ut som man "tror", antagligen inte
    Trist med tandläkaren, jag måste också boka tid, jag vet att jag har ett hål så jag drar mig verkligen, så dumt, för det blir ju inte mindre... 6300, det är en nice Mulberry, usch och fy!

Apropå Mulberry hittade jag en fin begagnad på rea på en trevlig brittisk site som säljer begagnade Mulberrys. Maken ylade direkt, köp, köp! Jag blir ju lite sugen, för det kommer ju dröja om allt går bra innan jag unnar mig något sådant lyxigt på ett tag framöver, samtidigt tänker logiska hjärnhalvan (inte shoppinghalvan) att det där är ju typ en halv barnvagn (eller vad de nu kostar...) Får sova lite på saken...

• Snorkfröken77

Tinag - Vad underbart att det gick så bra idag med Piff och Puff på dagis! Jag håller tummarna för er imorgon att det går bra då med!

• viktualia

Parnassia - när ni gör om ett rum till bibliotek med kristallkaraff så kommer jag sättandes! Du och jag måste ju sitta och ljuga tillsammans på ålderns höst.. ha ha ha.. så kan våra kära karlar sitta nån annanstans och ljuga ihop.. hihihi

Vagnfrågan - maken har tagit ansvar för det och beställer en just nu.

Hålan - tack för all omsorg över mitt gnöl..

Ego - har varit på amningsinfo på BB ikväll. Slutsats: Vi tjejer är rätt bra på erfarenhetsöverföring.... jag tyckte nämligen inte att jag lärde mig så våldsamt mycket nytt. Tyckte dock att barnmorskorna ingav förtroende och verkade balanserade. Maken däremot menade efteråt att han lärde sig mycket nytt.... som sagt.. vi tjejer är nog HIMLA bra på att prata om sånt här.. och när 17 skulle han ha hört liknade diskussioner.... imorgon börjar föräldrargruppen.... kanske kommer jag med liknande rapport då?!?

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-13 13:02:06 följande:
    och sen blev allt svart
    och sen körde han in i bullen

AM *viskar så att du inte blir upprörd* det finns ingen Posten längre...
  • muggles
    Lapinette skrev 2010-01-13 14:53:07 följande:
    mugglan - EA - ja, man kan ha vinkällare, ett biorum, ett gymrum ...
    Ett glamourrum...?
  • muggles

Telis: grattis till Televinken!!! Ska bli spännande att höra allt - och vad det blir för riktigt namn också!

Maken undrar om en semla på en onsdagkväll räknas som glamour el mer som vanligt svullande?!

Sept: SKÖNT med tant (ändå, i sammanhanget)! Du verkar ju inte ha så svårt att bli gravid iaf, så det kanske ordnar sig redan nästa cykel?

Tinga: härligt, de åt lite iaf! Men jag förstår att det måste kännas tungt att träffa andra föräldrar som inte har problemet...

Hmmm...vad var det mer jag skulle ha kommenterat?

• muggles

EA: kollade in ert hus. Konstigt att jag inte hittade det igår för jag sökte på den kommunen... Nåja. Men det är allt lite att göra i det huset eller? Det var våldsam blandning tex i köket... Men det kanske är bra grundmaterial?? Synd att det som såg fint ut på mäklarbilderna inte var det i verkligheten!

• FruCicci

Ego rapport: Jag har fått tantjävlen igen efter 1,5 år på grönbete

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter