• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • passionsblomman

Mmmmm, jaså jaha...ja då borde det vara så att om jag ska börja med den där sprayen nu den 26/1 så kan man vänta sig att det borde vara ÄP någonstans i månadsskiftet februari/mars då.

Och alltså vet man sedan hur det gick någonstans i mitten av mars. *funderar*

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-13 12:05:03 följande:
    PBhmmm... ja det stämmer nog.
  • snaily

Hurraaa!!!

Grattis till hela familjen Telis!! Pussa Televinken från mig!

PB
    Ja, det stämmer nog. För mig tog det längre tid men det berodde bara på att jul- och nyårshelger kom ivägen.

• nennesjuttioåtta

PB
    ja, det beror ju på när du får tillbaka embryot och när du får testdag. Jag hade testdag 14 dagar efter ET men fick mens 7 dagar efter då det inte tog sig och testade plus 10 dagar efter ET.

• Frejis

*kikar in*

Vad härligt att allt gick bra och att Televinken äntligen är här Stort stort grattis till hela Telisfamiljen

• Izzie

GRATTIS TELEVINKEN!!! Hoppas på lite mer utförlig berättelse snart *suckar bortskämt efter BS snabba rapportering*

September - Skönt att det inte verkar vara ngt galet iaf, även om det förstås är tråkigt med tant!

Vickan - Bra att maken fick behålla jobbet dessutom. Det är ju alltid trevligare att sluta på eget bevåg än tvingas lämna. Flytta kan ni ju alltid ta tag i sen, när ni landat lite med er lille plutt.

Liten - Är superimpad över din fina form. Jag är nog en av dom du skulle klassa som långsam pråm om vi skulle ses på badhuset

• Liten med Mindre

Izzie - man får vara pråm också. Bättre det än inte simma alls. Jag är nog inte i superduperform, för att vara jag, men jag har efter kurs för länge sen lite bättre teknik, och nu även motivation än många andra. Mår uppenbarligen inte bra av stillasittande liv.

Och så känns det inte lika illa när man som jag just gjort, slukat resterna av en 200g chokladkaka... *rodnar* Måste säga att ICAs choklad inte imponerar. Var tvungen att prova. (Liksom deras fotoservice inte imponerade - mormors julklapp är fortfarande borta, och de ska trycka en ny bok. Suck!)

• nennesjuttioåtta

PB
    Jepp, ET=Embryo Transfering (?) och FET är fryst.

Just det Vickan, vad skönt ändå att din man fick behålla jobbet. Särkilt nu när ni ändå ska ha barn och du ska vara ledig. Av egen erfarenhet så kan a-kassan strula eftersom de verkar vara lobotomerade nakenhundar som jobbar där.

• Parnassia

*asg* Skrattar högt åt "lobotomerade nakenhundar"!!! Ser dem framför mig, omringade av kassakort och arbetsgivarintyg.

• start september

Välkommen Televinken! Stort, stort grattis till Telis-familjen!

Vickan, glömde ju kommentera beskedet igår. Vad skönt i dessa tider att han fick vara kvar. Jag kan förstå din ambivalens, men med tanke på Trollets ankomst hade jag varit ganska nöjd för stunden.

Liten - vilken komplimang du fick!

Här är det rejäl tant - säkert bra på sätt och vis, nåt skit kanske var kvar. Jag testar en gammal trådklassiker denna månad, Rosenrot. Inte för att jag tror att den hjälper mig direkt, men mer för att jag är så himla hängig och less. in normala fall brukar jag ta Ginseng, men det funkar ju inte så bra just nu. Kanske kan lite Rosenrot några dagar pigga uppp lite. Just nu känner jag redan av placeboeffekten...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter