• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Lycka till Telis! Tjoho vad spännande!

Ego: Här har tanten gjort entré och jag räknar faktiskt det till en bra händelse, så rädd var jag för X och annat strul. På´t igen helt enkelt.

• MuffinsTönt
    Oupsie skrev 2010-01-12 22:04:13 följande:
    Muffinstönt, Blivande Fru L=Blivande Fru Muffin= Muffinsfrullan och eventuellt några namn till som jag inte kommer på just nu.Hon har en bild på muffins vid sitt namn som man blir jättesugen på muffins av .
    Ah, då förstår jag!
  • nennesjuttioåtta

Ooiiiiiiih 30 minuter kvar till nedsläpp! Televinken på väg!

God morgon!

September, med tant men skönt att det inte var något knas iaf.

BS
    Vilken sötnos! jag råkade klicka på Conny först och tänkte "tja, jo ganska lika kanske" innan jag såg att det inte alls var Iris. Grattis än en gång!

TINGA
    Grattis till dagisstart och tack för tipsen om neo! vi bor inte i samma stad så vi kan tyvärr inte hjälpa dem så mycket men vi håller kontakten med dem iaf. De har fått komma hem, fast utan lillskrutt*n. Måste kännas konstigt att veta att man är förälder men sover ensam på nätterna.
    Jag tror att Piff&Puff kommer in i rutinerna ganska så snart nu!

igår tjuvläste jag och tänkte kommentera en massa men sen föll det bort...

• Ore

Tänka sig, Televinken är på väg att födas precis när som helst. HÄFTIGT!!!

Semlor: Me like! Måste kolla efter sådana Är nog inne på AM:s linje, helst köpta semlor. På konditorierna i min jobbstad har de även semletårta, förutom marsipan så är det ett vaniljkrämslager under, är faktiskt riktigt gott! Men det är ju inget man köper till sig själv bara sådär

Tinga: Det verkar gå rätt så bra med dagisstarte, hoppas det fortsätter så! Bara du låter bli att jämföra ätandet med andra barn... (Kom ihåg att de andra barnen garanterat har någon annan ovana, som Piff och Puff inte har!)

Ifall jag inte skrev det igår, Sweet, så blev det riktigt snyggt med tyget.

• nennesjuttioåtta

oooh OOOHHHH semlor! Jag älskar semlor, så länge bullen inte är torr. Mycket mandelmassa ska det vara, sån där utspädd med grädde så den är rinnig och fluffig grädde ÅÅÅÅH vad gott!!!

• Lapinette

LÄNGE LEVE TELEVINKEN!!!! Hurrra, hurrrrrrraaaa, huuuuuuurrrrraaaaaa!!!

Semlor är gott men äts på Fettisdagen och kanske någon extra däromkring men that's it!

• snaily

Är Televinken född snart?
    Shit vad häftigt!!!

Kris på jobbet pga sjuka barn och sjuka vuxna - barnlösa snigeln täcker upp som vanligt. Fast hon är inte sugen på att jobba mer, hon vill bara ligga i soffan och odla ägg.

• Lapinette

september - härligt att tanten har kommit!!!!

• nennesjuttioåtta

snaily
    har du fått någon preltid för ÄP?

• snaily

Nenne
    Nej, hoppas på att få veta mer efter VUL imorgon! Nån gång nästa vecka borde det väl bli, om det blir. Har sprutat i 6 dagar nu.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter