• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Sweetan - problemet med flyttplanerna är att det krävs något yttre "hot/beslut" för att vi ska ta oss härifrån. Vi är för lata för att säga upp oss från resp jobb, leta varsitt nytt och flytta...

• sweetstreet

Snorkis,
    försök att inte ora dig. Inga symptom är härligt! iallafall om symptomen innan varit illamående och trötthet, ont i ryggen och så...
    Men visst är det svårt att inte tänka steget för långt...
    kram!

• sweetstreet

Vckan,
    men isåfall så trivs ni ju TILLRÄCKLIGT bra då?
    Och då går det väl ignen nöd på er?!?!???

• sweetstreet

Nä nu måste jag jobba igen. fasligt vad man måste jobba hela tiden då!!!

Och fasligt vad man itne gör det......

• viktualia
    sweetstreet skrev 2010-01-12 20:52:33 följande:
    Vckan,men isåfall så trivs ni ju TILLRÄCKLIGT bra då?Och då går det väl ignen nöd på er?!?!???
    öööööö be mig inte definiera tillräckligt.. ha ha ha ha.. men svaret är nog ja på den frågan...
  • Snorkfröken77

Vickan - Jag äter ganska lite på fm men då är jag inte så hungrig och en normal lunch, men sen på em så blir jag SÅ hungrig, känns som att jag skulle kunna äta en helstekt gris sjäv! Jag försöker ju vara diskret oxå på jobbet eftersom ingen vet så jag kan inte ha nåt vid skrivbordet (kontorslandskap är inte det bästa för hemligheter...)

• Snorkfröken77

Blivande - Grattis till ditt UL/VUL! Så roligt! Jättetråkigt med dödsfall dock

• viktualia

Snorkis - näee jobbigt med kontorslandskap.... du får väl smygäta bananer och annat mättande... och se till att du har rejält tilltugg till eftermiddagsfikat...

• Snorkfröken77

Jag hade beställt dvdn Burn after reading och fick istället Snehvit og de syv dvergerne med norsk tale. Vad är oddsen för det??? Det är ju liksom inte siffra rätt, jaja, hoppas det går enkelt att byta, annars bortskänkes Snövit på norska om det finns några spekulanter

• MSW

Start: Japp, vantar var det jag syftade på! Ska kolla upp tipset, ev blir det lite shopping i helgen.. Har insett att det krävs ett större förråd av ytterkläder när dagis närmar sig!

Annars orkar jag inte tänka efter mer vad jag tänkt kommentera, så skickar kramar till alla!

MEN! Telis!! (med make) STORT lycka till imrogon! Ser fram emot att höra vad det är för en liten krabat i magen!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter