• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Jag gissar på ÄP i mitten på nästa vecka och ET på fredag .

• nennesjuttioåtta

Nä, jag tror på ÄP på måndag och ET på lördag. Hon kommer ju få fler än 6 befruktade och då blir det långtidsodling!

• Parnassia

God morgon!

Iiihhhh! Nu är ju televinken ute! Coolt! Hoppas alla mår bra!

AM, nej mandelmassan behöver man inte göra själv! Det har jag iofs aldrig provat... Kanske man skulle göra??

Snorkis! Ät så mycket du vill nu skulle jag säga, vem vet om/när illamåendet kommer? Hungern släpper ju lite sedan, tycker jag iaf.

Sweet. Det slog mig att hjorthornssalt kanske inte är en självklar ingrediens att hitta "over there"? Om du inte lyckas vet jag att man kan byta ut det mot något...

Postar och fortsätter att läsa ikapp!

• Ore

Snaily: Tycker också att du borde få ligga på soffan och odla ägg, istället för att rycka in på jobbet Men såvida du inte har lust att säga det till kollegorna, så kanske det blir litet svårt i praktiken...!

Men TÄNK, i slutet på nästa vecka kan du vara gravid Tjoho!

Start september: Det har blivit alldeles för mycket "grattis till tant" på sistonde, men det verkar ändå vara befogat den här gången... Hoppas hon håller sig borta från och med nu, dock!

• Lapinette

Ahhh... sorry, tänkte inte på att det var i Falun. Javisst, blir det så! Hur är det har Falun stängt på söndagar?

• Parnassia

Vickan och även om du inte valt hålan själv så har du ju valt allt som kom med det paketet? Jobb, hus, man osv. Eller?
    Ibland måste man "gilla läget, gilla-la-la-la läget" för att inte ätas upp av alla jobbiga tankar tror jag. Så resonerar jag iaf.
    Lite som sweet sa, "It's never too late"
    Grattis till att ha hittat vagnen på nätet! Beställ kvickt!

Vi har också hittat vagn, syskonvagn nu då. Vi köper min systers begagnade UJ duo till vrakpris, men vi måste fixa lite på den. *nöjd* Kan förmodligen köpa en tillhörande ligginsats av den andra systern. *mer nöjd*

Nu behöver vi bara en ståbräda också. Någon som har en bra till salu???

• Parnassia

Snaily. Trist att få vara den som ska täcka upp när alla andra är sjuka. Men det kanske blir ett trevligt lönekuvert och snart är det nog du som vabbar. Kram!

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja, de har stängt på söndagar. Hälsa från mig, snaily!

• Liten med Mindre

Åh - nu ska det väl finnas en liten Televink någonstans med sina föräldrar! Hoppas att allt har gått bra.

September - skönt att tanten kom igång så att du slipper fundera. Hoppas hon uteblir nästa gång... *tumhållning*

Semlor - ja, det är gott. Men hembakade är bäst, lagom rinnig fyllning som fuktar bullen lite grann. Men inte bulle som badar i mjölk - mjölken bredvid i mugg.

Idag hade vi en ledsen lämning hos dagmamman - fattar ingenting. Så har det inte varit sen inskolningen i höstas. Nåja, det var väl tillfälligt. Mysigt att kramas extra, men synd att lämna henne ledsen. De ska ha julgransplundring med andra dagmammor idag, så hon är nog glad och i gasen i eftermiddag.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter