• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Jaaaaaaaaa!!

Gick från förtvivlan till lättnad nyss - hade extremt jobbigt jobb som hotade, klagade högljutt för maken och hotade släpa med honom på lång resa + jobb halva natten, men nu visade det sig att jag slipper, tjohoo!

• Oupsie

Kikar in och önskar Telis lycka till imorgon! Så spännande, snart är televinken här .

Skönt Snaily, att slippa jobba.

Vickan, om ni skulle sluta trivas "tillräckligt bra" så kommer ni säkert hitta mer inspiration för att söka er från hålan.

Oj Snorkfröken, det var ganska stor skillnad .

• Oupsie

Semlor... ingen favorit hos mig. Men det kan ha att göra med att jag inte gillar grädde, eller tycker att det är speciellt gott med mandelmassa. Och utan det så blir det mest en torr bulle och då väljer jag hellre något annat att äta .

• viktualia

Oupsie..... alltså... det är framförallt JAG som vill härifrån men som sagt... få maken till sådant initiativ är nog svårt utan nån yttre händelse... jajaj.. det är inte SYND om mig.. jag har bara inte valt den här hålan och skulle aldrig fått för mig att göra det heller...

godnattdags till alla och godmorgon till Televinken imorgon!!!

• MuffinsTönt

Ååhhh ni pratar om en av mina få måste-ha. Jag kan äta semlor frukost, lunch eller middag. Även kvällsmat funkar det med! Min favorit är de som finns i vissa speciella konditorier. Typ Brogyllen här i stan. Borde ha semletönt ist.

Btw- vem är Blivande Fru Muffin?

• Oupsie

Vickan, jag förstår. Men som Sweet sa, det är aldrig försent och eftersom du inte har valt den hålan så kanske du kan få välja en annan håla om några år .

• Oupsie

Muffinstönt, Blivande Fru L=Blivande Fru Muffin= Muffinsfrullan och eventuellt några namn till som jag inte kommer på just nu.

Hon har en bild på muffins vid sitt namn som man blir jättesugen på muffins av .

• Oupsie

Hej, förresten Muffinstönt, jag har nog inte sagt det innan ?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter