• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Tinga

Snaily - desto fler semlor till mig då!

• Tinga

Fast jag ska nog ta det lite lugnt på semmelfronten i år, så att jag inte växer ur alla mina byxor lagom till att jag börjar jobba.

• Tinga

Lappis - försök, om du kan, att iallafall ta det lite lugnt på jobbet, så att inte alla uppladdad energi från Thailand tar slut direkt.

• Tinga

Här i Lund verkar de flesta förskolor ha gått över till intensivinskolning på sistone. För min del känns det bra, för vi som föräldrar får ju vara med hela dagarna och får bra inblick i hur rutinerna ser ut.

• Tinga

Snaily igen - jag är faktiskt förvånad över hur lugnt det faktiskt kan vara på ett dagis, med tanke på antalet barn där. Även i matsalen, där våra barns grupp äter tillsammans med en annan småbarnsgrupp, var ljudnivån väldigt behaglig. Normal samtalston kommer man långt på.

Sen är jag otroligt tacksam över att det finns folk som vill jobba på dagis, för själv skulle jag aldrig i livet kunna tänka mig det. Det var nog mitt starkaste intryck efter gårdagen; tack och lov att jag inte jobbar på dagis. Torka kladd dagarna i ända - nä, fy bubblan. (Ja, jag vet; det gör en massa annat också, men jag hade själv aldrig pallat.)

• snaily

Intensivinskolning... tänk, man lär sig något nytt varje dag!

• Tinga

Förresten - om någon gav upp So you think you can dance tidigare är det dags att ge det en ny chans ikväll, för nu är man inne på Top 20. Veckans höjdpunkt! Ikväll tänkte jag dessutom se Mästarnas mästare; kom igång ganska sent förra säsongen, men tyckte att det var bra.

• snaily

Tinga skrev 2010-01-12 19:46:44 följande:

Det var nog mitt starkaste intryck efter gårdagen; tack och lov att jag inte jobbar på dagis. Torka kladd dagarna i ända - nä, fy bubblan. (Ja, jag vet; det gör en massa annat också, men jag hade själv aldrig pallat.)
    Inte jag heller - men det framgick nog av mitt tidigare inlägg! Håller med dig, vilken TUR att det finns folk som faktiskt gillar att jobba där!
  • Tinga

Ganska lustigt hur liten världen är ibland - vi träffade ett par när vi gick profylaxkurs förra våren, sen gick våra barn i samma babysimgrupp och nu skolas de in samtidigt på samma dagisavdelning. Lund har ju ändå runt 100 000 invånare, så det känns lite skumt att springa på dem jämt. Fast de är trevliga, så det är helt OK.

• snaily

Mästarnas mästare hoppas jag också få se, ostörd gärna tack *hytter med näven åt jourtelefonen*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter