• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Izzie

AM - Aha, så det var därför! Såg fint ut tycker jag. Alltid lite häftig känsla att befinna sig i såna maffiga byggnader med lång historia.

• Parnassia

AM Det låter ju underbart med Florens! Hoppas solen skiner på er också! Och vilket fantastiskt boende.

EA, jag är också nyfiken på det senaste huset! Får man be om en länk?

Telis! Imorgon är den stora dagen här! Lycka till! Häftigt att veta att imorgon får jag se min bebis.

• snaily

AM
    Coolt att bo på ett kloster!

EA, gärna huslänk åt mig också om du har tid!

Jag känner mig lite skum idag, vet inte om det är bara inbillning men jag mår lite illa och har ingen vidare aptit och det spänner lite i magen. (Nej, jag är INTE gravid ) Hoppas jag inte håller på att bli överstimulerad. Fast blir jag det så tänker jag: hellre det än svårstimulerad, eller? Känner mig hemskt arbetsskygg och vill inte för allt smör i Småland behöva ut i kylan och jobba med något fysiskt ansträngande.

Telis
    Skulle se väldigt intressant ut om du kryssade i att du äter p-piller på hälsoformuläret.

• fru AM

JA - det är fullständigt horribelt!

Hur överlever man som människa efter såna upplevelser som liten?

Känner att jag kanske inte behöver ha SÅ dåligt samvete för att Hektor råkade trilla ur sängen i natt ... Relativt sett så är han väl omhändertagen.

passionsblomman skrev 2010-01-12 12:21:26 följande:
    Fy faaaaan vilken jävla satans vidrig helvetesberättelse!www.aftonbladet.se/nyheter/article5416112.abDet går inte ens att gråta!
  • Parnassia

Horribelt var ordet! Jag mår illa.

• Lapinette

Säger bara - varför adopterar vi inte bort fler barn i Sverige?!!! Vissa människor ska helt enkelt inte få vara föräldrar.

• passionsblomman

AM, ja och min son överlever kanske att jag och min sambo ibland grälar så han hör det...

Åh GUD jag får reflexen att bara åka och hämta alla barnen! De kan bo här!

Fast nu verkade de ju ha en bra kontakt med den här fostermamman.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter