• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Så där, nu har man njutit av den sista sovmorgonen i full frihet.

Tusen tack för alla lyckönskningar! Ja, hur det känns? På ett sätt känns det jättebra, nu har jag ju valt det här och alternativet skulle vara ännu läskigare och jag ser verkligen fram emot att få träffa lille Televinken (och räkna tår och fingrar). Men samtidigt är det klart att det är nervöst, dels för att vara vaken under en operation (är mest rädd för att må illa faktiskt) och för att få hemskt ont efteråt men dels också för att det ska vara nåt fel på Televinken.

Så summa summarum, nu vill jag ha ut honom och se att han mår bra och ha hela den grejen överstökad, även om det blir jobbigt. Sen kan jag börja oroa mig för att vi ska ta hand om den lilla kraken också.

Cicci, man åker hem efter inskrivningen och sover hemma. Idag ska vi få se en film, träffa kirurg, narkosläkare och barnmorska och ta lite prover. Det ska ta ca tre timmar, sen är det bara att åka hem igen.

• Telis

Sweet, det blev verkligen supersnyggt med det där tyget!

• Fru E

Telis-lycka till idag och imorgon säger jag redan nu!!!

• fru AM

Telis: du måste beätta vilken "incheckningstid" ni får så att vi vet på ett ungefär när vi ska hålla tummarna extra hårt imorgon!

SÅÅÅÅÅÅÅ SPÄNNANDE!

• FruCicci

Ahhh då förstår jga Telis.
    Du ska inte var orolig för att det gör ont, det kommer hur som helst lindras när du ser Televinken, då är ju allt värt det
    Lycka till, jag är helt sprallig för din skull

• Liten med Mindre

Spännande Telis - snart en Televinken att krama!

BS - måste också säga att syskonen är väldigt lika till utseendet som nyfödda.

Cicci - skönt att lavemangen gjorde sitt jobb. Mindre har ju fått Microlax några gånger, och det verkar göra ont. Inte uppskattat, eller kul att ge. Har ni fått några kostråd också?

September - hoppas tanten eller ett riktigt plus dyker upp snart så att du slipper undra. Kram!

Sweet - jättefint med tyg i hyllorna. Vi har likadana dörrar,som vi hade tänkt sätta roliga bilder i. Men det var för 2 år sen... Kanske skulle komma till skott nu. Hade funderat på att sätta in tapet om vi inte hittar några bra foton. Men tyg kan ju vara enklare nästan - lättare att korrigera om man viker fel. Vek ni bara fast tyget - eller är det klistrat/häftat/tejpat?

• snaily

Telis
    Lycka till och ha så kul på inskrivningen!

Min duktiga kollega tog ett blodprov på mig i armen i morse och nu ska jag gå och posta det till Falun. Jag blev dock halvskraj efter att jag centrifugerat blodprovet och sett att serumet var alldeles gult! Inte normalt tänkte jag... tills jag kom på att jag kunde ringa min syster och fråga (hon jobbar på lab) - hon bara skrattade och undrade vad jag trodde det skulle vara för färg? Ja, genomskinligt såklart, som på hundar, tyckte jag.

• FruCicci

Sweet, NICE!

Liten, jag fick kostråd via vårdguiden, men de är ju omöjliga, för han äter ju ingen frukt alls, han vägrar även alla grönsaker och annat nyttigt. Jag får i honom majs, men det är ju inte helt bra för magen. Hur kan ett barn vara så rädd för nyttiga saker. På dagis berättade fröken att han till och med blev förolämpad när de bad Victor lägga bananskivor på en glasstårta, så mycket ogillar han banan till exempel... Han gillar inte glass och godis heller, så inget lätt fall. OCH då är vi ju väldigt noga med kostcirkeln i vår familj, jag och min man äter allt och alltid knäckebröd till maten, så han ser ju oss göra detta!
    Vi fick KLYX utskrivet. Jag var helt lycklig när han gjort det Sen skulle jag analysera det Stod och jämförde med bajsbroschyren tillsammans med maken, vilket måndags nöje
    Tack för att du frågar

• Telis

Klart att jag rapporterar sen vad vi får för tid!

Haha, nu ska jag fylla i en hälsodeklaration som jag ska ha med mig varav den sista frågan lyder: "Använder du någon form av medicinering inklusive p-piller?" Den verkar inte vara så utformad just för den här situationen.

AM, pengar är insatta på ditt konto!

Nu måste jag sätta lite fart, vi hörs i kväll!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter