• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • FruCicci

Hej BS, det var ju bra att ni har fått testen avklarade!
    Vi fick åka tillbaka för att ta dem, apdrygt!
    Hoppas ni checkar ut snart!
    Ser fram emot att få se henne in real life
    KRAM o lycka till med hemfärden!

• Liten med Mindre

Cicci - testa rackad eller puread rotselleri, persiljerot, palsternacka, kålrot. Det borde gå att få att stelna till limpa eller biffar eller nåt sånt med köttfärs o ägg, och de har ingen stark färg så att det syns. Lite annan smak blir det ju förstås. Och kanske maken tål dem med. Eller så gör du en halva utan ifall den med grönsaker inte går hem.

Eller kanske kan ni blanda in quorn i färsen - det är ju fiberrikt? Och såna där "Fibrex" som man häller i brödet för extra fibrer.

Roligare att fundera ut mattips än jobba.

• snaily

BS
    Skönt med hemfärd snart!

AM
    Fasen att jag inte tänkte på att fråga i tråden först - borde man inte ha lärt sig vid det här laget att all kunskap finns här (nästan)? Fast syrran är insatt i IVFandet så det var inga problem att fråga henne.

Nu är i alla fall mitt gula serum postat, 120 pix blev det för expressbrev.

• fru AM

Cicci: ja, det är en tjejresa (de tillåter bara kvinnor på klostret dessutom ) Vrålkul!

BS: lycka till med hemfärden!

Cicci: igen. Är det fibrer Victor behöver så kan du ju blanda i någon typ av fiberrikt mjöl/gryn i köttfärsen (i st för ströbröd t ex) - det kommer han inte märka.

• Ore

BS: Kul med hemfärd! Och att Iris verkar gilla både lillasyster och lillasysters kläder

Telis: Tjoho vad skoj att det snart är dags för Televinken att komma ut. Nu går det ju att räkna timmarna tills du får krama och pussa på honom!!!

Cicci: Åhhh, måste varit skönt för Victor att få ut allt bajset!

AM: Låter superskoj med Florensresa!

• Ore

EA: Hann kolla litet snabbt på huset, ser ut att ha stor potential! Hoppas att ni gillar det lika mycket efter visningen!

• Fru E

Ore-tiden går så låååååååååååååångsamt till söndag bara maken surfade på braskaminer hela kvällen igår och ritade in var vi ska ha dem i huset

• Fru E

Ikväll blir det målning av kökstak för min del och montering av skjutdörrs inredning för makens så vi kan få lite ordning igen. Får se vad ryggen säger om att måla tak, kan tänka mig att ställningen inte är den bästa....

• fru AM

EA: kan inte du skicka huslänken till mig också ...? NYfiken!

• Izzie

Nenne - Jag fick verkligen i en tår i ögat när jag läste ditt inlägg efter VUL Jättegrattis!!!

Blivande - Grattis till dig med! Tråkigt bara med dödsfallet. *kramar om*

BS - Vad bra att värdena förbättrats så ni kan komma hem. Minns att det kröp i kroppen på mig efter några dagar på BB. Kan knappt fatta att det gick så fort för Astrid att komma. Utan förvarning liksom... Minns inte hur din förlossning med Iris var?

Tinga - Grattis till en toppenbra första dag på dagis! Tyckte det lät kanon. Hoppas verkligen att ätandet förbättras nu på dagis. För de flesta barn man hör talas om sker stora framsteg just på dagis när man ser alla andra barn äta. Matilda har ju alltid vägrat frukt, men efter 3 mån på dagis, så äter hon det oxå. Dessutom äter hon mycket bättre på dagis än hemma. Nu kan man ju inte jämföra hennes ätande med det helvete ni har gått igenom, för de spelar ju i olika ligor, men jag hoppas verkligen att dagiseffekten ska funka på dina barn oxå!

EA - Spännande med huset! Kan tänka mig att din hjärna är alldeles absorberad av tankar på det nu Hoppas verkligen det motsvarar era förväntningar och att budgivningen kommer igång snart!

Telis - Fatta att nu är det dags!!! Det är inte klokt så spännande. Håller alla tummar och tår jag har! Kraaam!!!

Cicci - Kan inte annat än skratta år era bajsanalyser Stackars Victor, hoppas verkligen det vänder!

AM - Gud vad kul med en tjejresa! Annorlunda boende med kloster, vad fick er att välja det? Har du ngn länk? Prada-outleten är jag dessutom duktigt avis på...

Snaily - Tur att du fick klarhet i nyansskillnden...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter