• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • sweetstreet

Förresten!!!
    vem ska ta över Galleriansvaret nu när Televinken kommer???
    Kanske vill Telis lämna över galleristafettpinnen till någon iallafall den första tiden??

• sweetstreet

Å vi fixade en del här hemma i söndags! Köpte ju en TV-bänk i våras med dörrar för att lilltjejen inte skulle pilla på alla apparater. Likaså köpte vi glasdörrar till våra bokhyllor. Sedan tänkte vi sätta tyg i glasdörren på bänken samt i bokhylledörrarna men det har inte blivit av. Vi hittade inget vi ville ha. Sdan när vi väl såg ett på Ikea som kändes ok så fanns det inte och det kom aldrig in. Så vi gav upp.

Men nu när vi var hemma i Sverige i julas hittade vi ett tyg på Åhléns i Stockholm som kändes rätt! ett Marimekkotyg i svart, vitt o beige. Så igår fixade vi äntligen detta. och det blev sååå himla bra! Vi är så nöjda!!!! Så himla kul när man gör något hemma som blir bra.

Skönast är att vi fick "bort" all röra i bokhyllorna. Haha man trollar bort stket genom att täcka för det..!
    Ena bokhyllan har nämligen blivit lilltjejens plats för böcker o leksaker vilket såklart inte gjorde den mindre rörig och stökig.
    Men det var verkligen skönt att slippa se det, och det ger rummet ett NÅGOT mindre rörigt intryck. Det är nog rörigt ändå med leksaker och vagn och fan vet allt....!

De som vill kan se resultatet på bloggen. Nu kan jag ju inte skicka några hembilder till Telis. Hon har ju annat att fokusera på minsann!!!

• Fru E

Oupsie-va jag som tänkte lägga ett bud på den sängen

God Morgon förresten lite lättare att skriva idag när inte alla kollegor är här

• Lapinette

Hinner inte läsa allt då jag är överöst med jobb. Ska ut på två stora presentationer denna vecka ... så mycket fick jag för att jag tog semester i förra veckan och trodde att det skulle vara luuuugnt när jag kom tillbaka. Nåja, det är bara att bita ihop och försöka hålla de rödögda ögonen öppna.

Vilket fall som helst, jag gick ju inte in här för att beklaga mig utan för att jag ville önska Telis ett jättestort lycka till om vi inte hinner att "ses" innan det är dags för dig.

LYCKA TILL OCH HÄLSA TELEVINKEN!!!!

• Lapinette

Vinkar även till Tinga och dagisstarten som verkar ha gått så bra. Huuuurrraaa!!!

• Parnassia

BS! Härligt med Astrids bajsande och värdena! Och härligt att Iris var glad. Är din man med dig på sjukhuset eller måste han åka hem till I?

Tinga, skönt med en bra start på dagislivet, hoppas den här dagen blir bra också!

Vickan, jag håller tummarna för att ni ska få ett bra besked idag. Kram!

Sweet, vi hade också en hemmafixar em igår och fick iordning på några småprojekt och gjorde lite planer över vad vi skulle vilja hinna innan korven kommer. Så skönt!

Oupsie, kolla din inbox.

Just det: God morgon!

• Lapinette

Nu åter till mina presentationer. Bye, bye!

• fru AM

Hej i tråden! Kul att se Sweets inredningslyft! Själv planerar jag för att måla ett nytt skrivbord fiskbensmönstrat ( www.marthastewart.com/article/herringbone-chair ) DET kommer bli ett lyft för vårt arbetsrum. Just nu har vi världens fulaste (och största) skrivbord som dessutom tillhör min mans exfru ... Fattar faktiskt inte hur det hamnade här. Men nu ska det bli nytt här!

Hur känns det för Telis undrar man, denna dagen före utploppardagen!?

Cicci: men det var väl SKITskönt för Victor att han fick ordning på magen igen! Vad tyckte han om behandlingen?

Får Astrid åka hem i dag månne?

Tinga: Låter som om dagis kommer funka bra för killarna. Jag lovar nästan att maten kommer funka ännu bättre sedan om ett par veckor eller så!

• FruCicci

Jag hade en tant, eller det första man blöder efter skrapningen. Det var ganska precis en månad efter skrapningen.
    Sen den gången efter så var ÄL nmkt sen, men å andra sidan kollade jag med stickor och blev ju gravid Med min lilla Skorpa
    start september skrev 2010-01-11 22:01:32 följande:

Cicci, ja kanske är det precis så att ÄL var sen denna gång. Det har ju varit en tant emellan här dock.
  • FruCicci

Godmorgon.....

AM, jo han tyckte det var helt ok. Han sa 2 gånger när vi hade mojängen i baken på honom att det gör lite ont pappa... gulle. Men det vi övertygade honom om är att det var tempen vi tog, det hela gick fint. (han gillar att ta tempen.... hjäääälp och gå i högklackat... hjälp igen )

BS, vad skönt att det har blivit bättre med värdena! Du kommer nog få åka hem med sömntutan idag

Lappis, din stackare som är överöst med jobb, men du har ju fått njuta lite av Thailand, så lite får du jobba nu

Många som har hemmafixar tider nu!
    Jag har inte gjort ngt hemma på evigheter, kanske dags? Hmmmm

Men hallå, skrivs Telis in idag och kommer inte hem igen och stannar till i morgon då hon ska snittas?

Hur LYCKA TILL med snittet och vad underbart att Televinken (han heter det, håller med AM) kommer till er nu!

Helt galet vad fort det ha gått, jag kan inte fatta att ni har gått dessa 9 månader redan Kändes som igår vi alla blev gravida!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter